Texturproblem i Net Render 10

Ställ frågor här om du vill ha hjälp angående renderingsfarmar och nätverksrendering.
Användarvisningsbild
Puma

Texturproblem i Net Render 10

Inläggav Puma » 2008-aug-02 1:10

Hej på er!

Är en extremt ny ägare till Cinema 4D och grymt imponerad av programmets möjligheter och all kunskap som finns i detta forum.
Jag har dock stött på ett problem som jag inte kan få någon rätsida på.
Jag har två Macar och en PC i ett nätverk som jag tänkte använda vid renderingar med hjälp av Net Render (10.506). Har kommit så långt att renderingarna utförs på alla maskiner, men på bilderna från de två klienterna blir en extern textur grå, från Macen/servern blir de korrekta.
Jag har läst om detta i lite olika trådar och provat råden men det funkar ändå inte. Kanske lägger jag saker på fel ställe, är rätt kass på PC t ex.
Är det nån som kan förklara för en novis hur man gör?

/Kjelle

Användarvisningsbild
Cartesius
Kontakt:

Re: Texturproblem i Net Render 10

Inläggav Cartesius » 2008-aug-02 11:53

Jag har faktiskt aldrig använt NetRender men jag vet att det brukar diskuteras i C4D-forumet på CGTalk -- du har letat där, antar jag?

Förhoppningsvis kommer någon här som använt NetRender rycka in och hjälpa till!

/Anders

Användarvisningsbild
Puma

Inläggav Puma » 2008-aug-02 14:01

Tack för tipset, bra forum som jag inte hade hittat.
Hittade inget om detta dock, men problemet löstes i alla fall. Det var inte texturen som inte hängde med – det var MoGraph! Det var lite svårt att avgöra på min animation, och jag hade läst om texturproblem innan så det var därför jag trodde fel.
Installerade MoGraph på klienterna och sen funkade det. Då undrar man om man måste installera alla moduler på varje klient för att det skall funka, och hur blir det då om man renderar till externa klienter över nätet?

/Kjelle

Användarvisningsbild
Cartesius
Kontakt:

Inläggav Cartesius » 2008-aug-02 14:46

Kul du löste det!

Jag vet tyvärr inte om du måste installera alla moduler (och plugins) som används men det verkar ju rimligt.

/Anders

Återgå till "NET-Render"