Blueprint Wizard

Frågor och svar gällande plugins för Cinema 4D
Jipo
Kontakt:

Blueprint Wizard

Inläggav Jipo » 2006-jun-06 20:38

Hejsan! har precis fått kläm på moddeleringen.. så jag funderar på att börja moddelera nått mer avancerat.. typ en bil!

Jag har laddat ner blueprint wizard..men vet inte hur man lägger in blueprintsen.. nån som vet?

pixel8_
Kontakt:

Re: Blueprint Wizard

Inläggav pixel8_ » 2006-jun-06 21:25

Jipo skrev:Hejsan! har precis fått kläm på moddeleringen.. så jag funderar på att börja moddelera nått mer avancerat.. typ en bil!

Jag har laddat ner blueprint wizard..men vet inte hur man lägger in blueprintsen.. nån som vet?

om du kollar runt lite i forumet så hittar du svaret på det ochså :)

mvh // micke

Användarvisningsbild
Spissy
Kontakt:

Inläggav Spissy » 2006-jun-18 0:12

Annars: gör objektet från bpw editerbart, så får du 4 polys där du kan sätta texturer : )

//Erik
Snart öppnar sveriges nya stora portal för bra-att-ha-tutorials, allt är förstås gratis och på svenska : )

Användarvisningsbild
Rags
Kontakt:

Inläggav Rags » 2006-jun-19 11:20

Om du klickar på BPW och sedan tittar under Attributes>Object så ser du object properties. Där finns det fyra fält som du kan dra över material till. Alltså skapa de fyra material du behöver (top, side, front & eventuell back), klicka och dra materialet till respektive "box" och materialet läggs på planet.
Själv brukar jag göra BPW till editerbara som Spissy säger - i vissa fall vill man ha olika storlekar på planen.
//Ragge

Återgå till "Plugins"