maxwell render

Frågor, tips och svar om plugins.
Användarvisningsbild
heiko

maxwell render

Inläggav heiko » 2005-sep-23 8:55

Hej allihopa
nu har jag börjad med rhinoll 0.7.
Jag är mycket nyfiken på hur bra renderingar man kan få till i rhino med maxwell som plug in. Början är dock segt. Känns som om jag måste lära om från början :-).
Hur få jag in texturer i rhinoll? Jag har ingen aning. Alla som har erfarenhet med maxwell är välkomna att posta tips, tricks, tutorials eller färdiga projekt.
(Gör mig avundsjuk)
keep modeling....

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2005-sep-23 22:30

Maxwellrender fungerar väl med Rhino3D. Har du hunnit göra något än? Vid tillfälle när jag fått mer tid kommer jag att lägga upp lite fler renderingar med Maxwell här.

Användarvisningsbild
heiko

Inläggav heiko » 2005-sep-24 8:29

Hej Paulo,
nej jag hålla fortfarande på att lära mig. Fick programmet sent torsdag kväll, så att jag inte har hunnit med så mycket.
Använder du maxwell själv?
Har ett par små frågor som jag inte har löst än....
keep modeling....

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2005-sep-24 23:01

Jag använder Maxwell en hel del! Det är en fantastisk renderare. Skriv gärna dina frågor här, då kan jag svara på dem. Maxwell ger oftast fantastiska renderingar.

Användarvisningsbild
heiko

Frågor

Inläggav heiko » 2005-sep-26 8:12

1. Kan jag bygga upp ett material bibliotek liksom jag kan i flamingo? Om jag, hur? Hitta inte det.

2. Hur kan jag anpassa en textur i storleken? Finns en möjlighet att beskriva för maxwell hur den ska placeras på objektet?

3. Hur lägga jag på en bitmap om jag vill har en bild på en yta?

4. Man har möjlighet att antingen knytta ett material till ett objekt eller till ett lager. För mig funkar det bara på objektet. Om jag använder funktionen knyter till lagret, få jag bara gråa ytor. Känner du till problemet?

Lite dålig manual följa med, lämna många frågetecken öppet, men det ju fortfarande beta som gäller… :-)
keep modeling....

romanze7

Re: maxwell render

Inläggav romanze7 » 2017-maj-09 10:37

1. Kan jag bygga upp ett material bibliotek liksom jag kan i flamingo? Om jag, hur? Hitta inte det.

สมัคร maxbet

Återgå till "Plugins"