Dags för andra tavlan i serien Gamescapes. Första tavlan hittar vi här:
viewtopic.php?f=15&t=24513&start=0&hilit=gamescapesDenna är baserad på gamla klassikern IK+ som släpptes till ett flertal format. Själv hade jag bara första International Karate när jag var liten. Varje gång man kom hem till en kompis som hade IK+ var det som att spela världens snyggaste spel! Allting var så levande och fullt med detaljer. Mjuka animationer som dessutom var hand-motion capture:ade bidrog också.
Så när jag för ungefär två år sen bestämde mig för att göra tre tavlor blev det här den sista som jag kom på skulle hänga i sovrummet. Jag kör lite asiatisk stil där inne och ville ju såklart ha något spelrelaterat.
Jag började med denna i januari förra året har jag för mig. Det var faktiskt den första jag gjorde för att lära mig att köra "LWF, linear workflow". Från början körde jag mental ray, men bytte halvvägs till Vray. Har jobbat till och från med den, men tog en rejäl paus från april till december någon gång, när jag hade köpt en ny dator.
Bilden är gjord i 3ds Max, renderad med Vray, compad i Fusion och lite småfix till sist i Photoshop.