Det största problemet jag ser är med denna är hans vänstra ben (höger i bild). Det ser inte ut att vara "planterat" ordentligt i marken. Om du kan så stå så själv och låt någon ta ett par bilder från olika vinklar i referenssyfte. Jag tror egentligen inte att posen han har är där egentligen inget direkt fel på, man kan stå ungefär sådär.
Hans högra(bortre) hands tre undre fingrar ligger för långt ifrån varandra, alltså långfingret, ringfingret och lillfingret. Jag tror så gott som alla som håller i ett vapen har dessa fingrarna ihop.

Skorna har en väldigt mjuk look, som man ofta får av smoothing i en 3D-applikation. Det hade kanske varit nice att få någon av formerna där att bryta/stick ut lite för att få en mer intressant silhouette. Exempelvis kanske man skulle gjort skosnörena med alpha-plan eller något.
Vad är byxorna för materialet? Det ser ut som att det skulle vara någon typ av tjockt läder. Om detta är fallet så tycker jag inte så du avslutar byxorna passar. Där byxorna slutar vid skorna så ser det mer avrivet ut som om det vore något sorts tyg. Om det dessutom är läder så tror jag du kunde vågat göra någon söm vid innersidan av benen upp till skrevet. Om det är tyg du förmedlar så tycker jag du borde jobba om specularn, den behöver vara mindre koncentrerad/bredare då tror jag.
Hatten är ganska raklång, har du testat att göra den lite utsvängd? Kanske blir mer intressant då. Kanske även runda till den vid toppen (som den första bilden) för att försöka bryta den ganska hårda looken du har p.g.a. de hårda smoothingen du har nu längs kanterna.