Wonderland Cabin

Lägg upp dina färdiga 3D-alster här och se vad andra har gjort. Dina inlägg skall hålla en hygglig kvalitet. Här får INGA TESTER läggas! Kritik undanbedes såvida inte författaren önskar det. V.g. läs författarens hela första inlägg och vänligen följ anvisningarna.
Användarvisningsbild
fridzl
Kontakt:

Wonderland Cabin

Inläggav fridzl » 2015-aug-03 13:58

Gjorde en liten stuga nu för någon helg sedan.
Har pillat på den lite fram och tillbaka, men här är den!

(konceptskissen är en doodle som jag snott av min conceptart-pluggande pojkvän; https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5643E7BD )

Inte mycket alls är fixat i photoshop. Endast lite "uppmjukning" av skuggor. Det har varit en utmaning med ljussättningen på denna. Känner att jag behöver öva på detta. Ville ha en lite cartoonig stämning på bilden, då proportioner är överdrivna och sånt.
Bilagor
Cozy_Cabin.jpg
(Bilden är hämtad från en redan uppladdad bild på nätet - varav inte heeelt perfekt upplösning.)
Cozy_Cabin.jpg (41.27 KiB) Visad 1278 gånger

Robin_Karlin
Kontakt:

Re: Wonderland Cabin

Inläggav Robin_Karlin » 2015-aug-27 9:44

Jättefin idé, den känns verkligen trogen konceptskissen tycker jag! Vad renderar du med?
Möjligen att du kan försöka använda högre upplösta texturer överlag. Och bilden skulle nog bli mer spännande om det fanns något i bakgrunden istället för bara svart. Kanske en HDRi som kan hjälpa stötta upp ljussättningen också?

Hoppas vi får se en fortsättning!

Återgå till "Galleri - Allmänt"