Mirror geometry

Blå Iller
Inlägg: 19
Blev medlem: 2010-dec-04 22:26

Mirror geometry

Inläggav Blå Iller » 2010-dec-07 23:04

När jag försöker spegla halva musen jag modellerar får jag en exakt spegling, men den kommer alltid lite fel åt sidan så jag får ett mellanrum mellan speglingarna. Jag har inte haft något problem med detta förut, utan då speglades den och merge:ades allt precis som det skulle.

Det kvittar hur/var jag sätter pivotpunkten och inställningarna är Merge with Original och Merge Verticies.

Fattar inte, funkade ju nyss...

Nån som har någon ide? :/

Blå Iller
Inlägg: 19
Blev medlem: 2010-dec-04 22:26

Re: Mirror geometry

Inläggav Blå Iller » 2010-dec-08 15:29

Okej, jag hittade lösningen!
Man lär sig mycket mer genom att felsöka själv, men det är väldans jobbigt :P

Mirror geometry speglar tydligen inte efter en axel, utan efter den yttersta vertexen, och då jag var i Smooth Preview-läget såg det inte ut som om det fanns nån vertex som stack ut :)

Yay!

Nephrine
Inlägg: 135
Blev medlem: 2010-sep-27 13:54

Re: Mirror geometry

Inläggav Nephrine » 2011-jan-11 11:05

om du använder duplicate special istället med ett -1 värde på ena axeln så utgår det från var pivoten ligger istället. bara ett tips
Portfolio/reel: Nephrine.com

Användarvisningsbild
Knylen
Inlägg: 734
Blev medlem: 2004-jun-14 17:07
Ort: Sthlm, Da small essinge! EFFEFFESS!
Kontakt:

Re: Mirror geometry

Inläggav Knylen » 2011-jan-11 16:47

eller snappa pivotpunkten till mitten, CTRL-D och sen -1 i scale i channelboxen.
THE DOCTOR SAID I NEEDED TO BE MENTALRAYED, AND AFTER SOME MEDICATION I MIGHT EVEN ME MAXWELLED!!!
Msn:pinnnkottazoo@hotmail.com

Msahayaza
Inlägg: 2
Blev medlem: 2018-jan-23 10:50

Re: Mirror geometry

Inläggav Msahayaza » 2018-jan-23 10:59

I want to know what this is really saying.


Återgå till "Modellering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst