Modelering för animation, karaktärer...

Att3ro
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-dec-09 21:50

Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav Att3ro » 2009-mar-17 14:12

Jag undrar om någon kan berätta för mig hur kan modelera
karaktärer för animation, vilka olika tekniker man använder
för att modellera sånt.

Så kan någon av er svara :D

Mvh,
Jörgen Kvist

pirate_lord
Inlägg: 45
Blev medlem: 2006-okt-04 19:54

Re: Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav pirate_lord » 2009-mar-17 14:55

Jag skulle väl inte säga att det är någon speciell teknik, men det du ska tänka på är att ha tillräckligt med polygoner i de områden som ska deformeras.
2D/3D frilans: cgjoker.com

Att3ro
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-dec-09 21:50

Re: Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav Att3ro » 2009-mar-17 16:50

tack... men det hjälpte ingenting!

Användarvisningsbild
Mike
Moderator
Inlägg: 176
Blev medlem: 2003-jun-10 15:07
Ort: Sweden - Göteborg

Re: Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav Mike » 2009-mar-17 18:12

En av de bättre och mer utförliga tutorials som finns: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp

pirate_lord
Inlägg: 45
Blev medlem: 2006-okt-04 19:54

Re: Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav pirate_lord » 2009-mar-18 11:32

Det jag menade var att om du har för vana att modellera karaktärer som står stilla typ statyer. Så behöver du lägga till lite extra polygoner vid de ställen som böjs när man animerar. Så att karaktären behåller volymen i de områdena t.ex axlar, armbågar, knän etc.
Men kika på den där tutorialen, kanske ger lite bättre syn på det hela :)
2D/3D frilans: cgjoker.com

Användarvisningsbild
Michael Blackshore
Inlägg: 129
Blev medlem: 2008-mar-02 16:45
Ort: Bålänge
Kontakt:

Re: Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav Michael Blackshore » 2009-apr-19 13:14

Prova med denna!
Det bör ge dig en logik över hur saker och ting funkar! :)

http://www.digitaltutors.com/store/prod ... =40&page=1

Clockswork
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-jan-20 21:30
Kontakt:

Re: Modelering för animation, karaktärer...

Inläggav Clockswork » 2009-jun-06 15:16

ordentligt edgeflow så att saker deformeras korrekt är en bra sak att tänka på.


Återgå till "Modellering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst