Input-noder på geometri kan inte tas bort :S

Hellspawned
Inlägg: 393
Blev medlem: 2004-maj-26 22:34
Ort: Stockholm
Kontakt:

Input-noder på geometri kan inte tas bort :S

Inläggav Hellspawned » 2009-jun-25 0:51

Som trådnamnet förtäljer så har jag problem, då Delete Node är grå när jag högerklickar på en input-nod. Använder Maya 2009. Varför kan jag inte ta bort mina input-nodes? :S
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!

Användarvisningsbild
Kostas.Gialitakis
Inlägg: 130
Blev medlem: 2009-jun-25 22:11
Kontakt:

Re: Input-noder på geometri kan inte tas bort :S

Inläggav Kostas.Gialitakis » 2009-jun-25 23:01

Berätta lite mer om vad du vill åstakomma.

Jag gissar på att input-noderna du pratar om finns där för att du har någon historik på din geometri?
Lärare i Spelgrafik på The Game Assembly
Min hemsida, http://www.kostas.se

Hellspawned
Inlägg: 393
Blev medlem: 2004-maj-26 22:34
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Input-noder på geometri kan inte tas bort :S

Inläggav Hellspawned » 2009-jun-26 16:00

Se bilden.

I Maya 2008 var det inget problem att ta bort input-noder som inte behövts, eller som jag gjort av misstag. Är det nån inställning jag har råkat slå på i 2009'an som gör att jag inte kan ta bort dem?
Bilagor
Untitled.jpg
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!

Användarvisningsbild
Kostas.Gialitakis
Inlägg: 130
Blev medlem: 2009-jun-25 22:11
Kontakt:

Re: Input-noder på geometri kan inte tas bort :S

Inläggav Kostas.Gialitakis » 2009-jun-26 17:04

Är du ute efter att ta bort någon specifik input nod? eller alla?

Jag brukar använda Edit > Delete by type > History för att döda alla input noder, aldrig genom högerklick så som du visar i ditt screenshot. Det fungerar inte heller för mig i 2009 att högerklicka på en polyMergeVert nod för att döda den. Den försvinner dock med delete history.

Om du verkligen vill ta bort kopplingen mellan en specifik input nod så kan du alltid göra det i någon annan editor, Hypergraph editorn t.ex? Eller varför inte Hypershade editorn?

EDIT:
Jag var nyfiken på att testa i Maya 2008, och du har rätt i att det fungerar där. Där heter kommandot "Delete Node", hela högerklicksmenyn i 2008 ser lite annorlunda ut.
Lärare i Spelgrafik på The Game Assembly
Min hemsida, http://www.kostas.se

Hellspawned
Inlägg: 393
Blev medlem: 2004-maj-26 22:34
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Input-noder på geometri kan inte tas bort :S

Inläggav Hellspawned » 2009-jun-27 4:07

Mjo, det vet jag. Får väl använda mig lite flitigare av Delete History, och låta bli att råka sätta dit input nodes av misstag :P
Får hosta iväg ett mail åt autodesks håll och fråga varför det inte fungerar likadant i 2009an som i 2008an.
Tack för svaren!
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!


Återgå till "Modellering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst