många många löv

ragetape
Inlägg: 31
Blev medlem: 2008-feb-07 18:04

många många löv

Inläggav ragetape » 2009-nov-16 12:19

skall bygga ett träd med mycket löv på, undrar vad är lättaste sättet att göra löven på?
Det kommer vara nära kameran och jobbar mot realism.
-------------------------------------------------------
Håkan Mattsson - www.charismatichamster.se
-------------------------------------------------------

Användarvisningsbild
Linus Karlsson
Inlägg: 1194
Blev medlem: 2004-jun-13 1:10
Ort: Enköping/Gävle
Kontakt:

Re: många många löv

Inläggav Linus Karlsson » 2009-nov-16 15:46

Particle instance (om det nu verkligen heter så i maya) Du ersätter alltså alla pariclar med en mesh...

Så har jag skapar löv i 3dsmax för buskar tillexempel.

Användarvisningsbild
Kostas.Gialitakis
Inlägg: 130
Blev medlem: 2009-jun-25 22:11
Kontakt:

Re: många många löv

Inläggav Kostas.Gialitakis » 2009-nov-16 23:17

Instancer (Replacement) heter det i Maya som Linus pratar om. Du hittar det i Dynamics Modulen.
Lärare i Spelgrafik på The Game Assembly
Min hemsida, http://www.kostas.se

pirate_lord
Inlägg: 45
Blev medlem: 2006-okt-04 19:54

Re: många många löv

Inläggav pirate_lord » 2009-nov-28 13:22

om du vill spara lite utrymme på disken (och löven ser likadana ut) kan du koppla ett av lövens outMesh till alla de andras inMesh.
2D/3D frilans: cgjoker.com

Användarvisningsbild
Joakim Svärd
Moderator
Inlägg: 4022
Blev medlem: 2003-jun-17 15:18

Re: många många löv

Inläggav Joakim Svärd » 2009-nov-28 15:11

Detta har kanske inte riktigt med saken att göra, men träd/löv/maya får mig genast att tänka på denna lilla grej:
http://area.autodesk.com/blogs/duncan/f ... nt_effects

.


Återgå till "Modellering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst