MentalRay igen... Batch Render vägrar rendera med MR

Hellspawned
Kontakt:

MentalRay igen... Batch Render vägrar rendera med MR

Inläggav Hellspawned » 2009-dec-21 15:53

Såvitt jag kan se så vägrar Maya att batchrendera med MentalRay. Även när jag ställt in mental Ray som renderingsmotor så verkar den batchrendera med software, vilket, pga HDRI-bakgrund och MR-materials resulterar i en helt svart bild.

Hur får jag Maya att samarbeta och batchrendera med MR? :P

Edit: Jag fixade problemet genom att starta renderingen från command prompt, men ett nytt problem uppstod.

Den renderar ut som den ska, förutom att översta fjärdedelen av varje frame är transparent. Lägger den på alphan, inte som en separat kanal utan merge'ar den med RGB-kanalerna, automatiskt? För översta fjärdedelen av bilden är afaik bara svart bakgrund, ingen geometri eller nåt sånt där.

Edit 2: Command prompt-renderingen renderar samma första frame over and over again, fast med kontinuerlig numrering (file1.tif, file2.tif osv). Och fortfarande med översta fjärdedelen genomskinlig. Varför gör den så?

Mitt renderingskommando ser ut som följer: render -r file d:\rolling_lightglobe\scenes\rolling_lightglobe.mb <--- Nånting här måste jag har gjort fel, eller så har jag utelämnat nåt viktigt kommando. Några idéer om vad?
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!

Hellspawned
Kontakt:

Re: MentalRay igen... Batch Render vägrar rendera med MR

Inläggav Hellspawned » 2009-dec-22 1:23

Löste problemet, det verkar som jag drabbades av en släng av fummelhjärna, och glömde baka animationen... Tråden kan anses som avslutad nu, hur som :P
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!

Återgå till "Rendering"