glas

joel.L
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-jan-15 16:09

glas

Inläggav joel.L » 2009-feb-26 19:59

när jag gör ett objekt transparant och har fixat alla brytningar i glaset och alpa och sont så när jag väl renderar det så blir sguggan bakom lika stark som om jag har ett fast objek skulle gärna villja ha hjälp med detta tacksam för svar.

Användarvisningsbild
Insnöad
Inlägg: 322
Blev medlem: 2007-jan-27 18:49
Ort: fnv inte Göteborg

Re: glas

Inläggav Insnöad » 2009-feb-26 22:48

En av dem mest irriterande sakerna i Blender rörande ljus och material. Snarare än glasets inställningar så måste du markera "trashadow"-egenskapen i de/dem material som är används av de objekt som skuggan kommer att falla på.

Jag tror att det är det enda sättet att få transparens på skuggorna. Göran kommer att rätta mig i annat fall.
Snälla! Om du inte är säker på stavningen,bli det.
Jag är ingen misantrop; jag värderar bara allting annat högre än mina medmänniskor.

joel.L
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-jan-15 16:09

Re: glas

Inläggav joel.L » 2009-feb-27 19:08

Insnöad skrev:En av dem mest irriterande sakerna i Blender rörande ljus och material. Snarare än glasets inställningar så måste du markera "trashadow"-egenskapen i de/dem material som är används av de objekt som skuggan kommer att falla på.

Jag tror att det är det enda sättet att få transparens på skuggorna. Göran kommer att rätta mig i annat fall.


ok tack

mynameisoscarjo
Inlägg: 59
Blev medlem: 2009-jan-14 20:40

Re: glas

Inläggav mynameisoscarjo » 2009-mar-01 0:13

Sa ju det Joel ;P


Återgå till "Rendering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst