glas

joel.L

glas

Inläggav joel.L » 2009-feb-26 19:59

när jag gör ett objekt transparant och har fixat alla brytningar i glaset och alpa och sont så när jag väl renderar det så blir sguggan bakom lika stark som om jag har ett fast objek skulle gärna villja ha hjälp med detta tacksam för svar.

Användarvisningsbild
Insnöad

Re: glas

Inläggav Insnöad » 2009-feb-26 22:48

En av dem mest irriterande sakerna i Blender rörande ljus och material. Snarare än glasets inställningar så måste du markera "trashadow"-egenskapen i de/dem material som är används av de objekt som skuggan kommer att falla på.

Jag tror att det är det enda sättet att få transparens på skuggorna. Göran kommer att rätta mig i annat fall.
Snälla! Om du inte är säker på stavningen,bli det.
Jag är ingen misantrop; jag värderar bara allting annat högre än mina medmänniskor.

joel.L

Inläggav joel.L » 2009-feb-27 19:08

Insnöad skrev:En av dem mest irriterande sakerna i Blender rörande ljus och material. Snarare än glasets inställningar så måste du markera "trashadow"-egenskapen i de/dem material som är används av de objekt som skuggan kommer att falla på.

Jag tror att det är det enda sättet att få transparens på skuggorna. Göran kommer att rätta mig i annat fall.

ok tack

mynameisoscarjo

Inläggav mynameisoscarjo » 2009-mar-01 0:13

Sa ju det Joel ;P

Återgå till "Rendering"