Ang. Modo

Användarvisningsbild
zilentic
Kontakt:

Ang. Modo

Inläggav zilentic » 2007-dec-06 19:05

Vet inte om någon här kör boxed-versionen. Finns det några som helst förmåner med att köpa boxed mer än att man får det på DVD. Det står ju att manualen bara är download vilken man än beställer. Men det är ingen här som vet om det är ngt annat man får till box som inte kommer till download?
mr. Daddy

Användarvisningsbild
bob_89
Kontakt:

Inläggav bob_89 » 2007-dec-07 16:15

Jag har boxed versionen av modo 301. Den boxade versionen innehåller bara en dvd-skiva.
Så det finns egentligen ingen anledning att köpa den boxade om man nu inte vill ha en till kartong till samlingen :P

Användarvisningsbild
zilentic
Kontakt:

Inläggav zilentic » 2007-dec-07 17:31

Ahh! Härligt med svar, har kollat tråden var 5e minut typ. Är sjukt sugen på att beställa.

Fick du skatta/tulla ngt för leveransen och isf hur mkt? Klart man vill ha boxen egentligen :)

Tack så mycket för svar!
mr. Daddy

Användarvisningsbild
Joakim Svärd
Moderator

Inläggav Joakim Svärd » 2007-dec-07 17:53

Jag har ingen box, men saknar inte riktigt det heller. =) Det är ju bara en låda.

Och, kan bara säga att modo har ersatt otroligt många program i min pipeline, så du tänker helt rätt angående beställning.

.

Användarvisningsbild
bob_89
Kontakt:

Inläggav bob_89 » 2007-dec-08 1:02

Jag köpte min genom creative tools och om inte jag minns fel så tog dom 100 kr ex moms extra för frakten.
Med luxologys smidiga nerladdning av program, tutorials och manualer från deras hemsida så klarar man sig bra utan skiva.
Så enda anledningen är väl om du vill ha en snygg liten låda att stoltsera med :)

Håller med Joakim om att du är på rätt spår :) Trivs mycket bra med modo och har haft mycket användning för det nu under min praktik.

Användarvisningsbild
zilentic
Kontakt:

Inläggav zilentic » 2007-dec-08 2:01

Tack så mycket för svaren. Det är precis det J beskriver som jag också känner, modo är så mycket! Känns som ett självklart val. Tror det kommer utvecklas väldigt bra framöver, och har ju även så gjort sedan första releasen vad jag kan förstå.

Det lilla jag har testat så älskar jag programmet, framför allt för dess bredd, att kunna använda det till så många saker och som J säger, kan man nog skära ner på sin pipeline avsevärt.

Renderaren är förövrigt helt underbar de få minuter jag spenderat med den! Väldigt lättkonfigurerad, men samtidigt avancerad och SNABB!
mr. Daddy

Användarvisningsbild
TheBean
Kontakt:

Inläggav TheBean » 2008-jan-13 17:01

sjukt billigt 3D program som verkar vara komplett. Ni som har det, finns det möjlighet att exportera till w3d?

Hade varit kul om ni har lust att posta en liten bild på något ni gjort med =)
"jag menar dopididoo, det e en dopididoo..."

Användarvisningsbild
Joakim Svärd
Moderator

Inläggav Joakim Svärd » 2008-jan-13 20:34

TheBean skrev:Hade varit kul om ni har lust att posta en liten bild på något ni gjort med =)

100% Modo, animation, modellering, texturering och allt annat man kan göra.
Nätverksrenderingen är heeeelt sanslöst trevlig. Renderade ut på 5 burkar.

.

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2008-jan-14 19:12

För den som är mer nyfiken och vill ha lite mer info om modo.

Återgå till "Allmänt om modo"