CT-bloggnyheter

Här kan du publicera nyheter inom datorgrafik, IT, datorer, prylar, mm.
Användarvisningsbild
Thewiruz
Kontakt:

Re: CT-bloggnyheter

Inläggav Thewiruz » 2009-jan-15 22:38

vill bara säga att jag läser bloggen varje dag,Vardag som helg.Ni har gjort ett grymt bra jobb!!Och det viktigaste ni lyckats med är att den uppdateras ofta!Rss funkar den också!

Användarvisningsbild
Micke Sundberg
Kontakt:

Inläggav Micke Sundberg » 2009-jan-16 0:21

Jag håller med! Bra jobbat CT!
Portfolio: www.msun.se

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2009-jan-22 13:49

Grymt kul att höra att ni gillar det. Tack för de snälla orden. :)

Det är lite av vår passion att vara 3D- och datorgrafiknördar... och när vi hittar något kul är det lika bra att man delar med sig av det. :)

Anders S

Inläggav Anders S » 2009-feb-15 15:26

http://www.creativetools.se/allmanna-nyhetskategorier/12-3d-grafik-allmannt/4845-it-minister-inviger-motion-capture-studio.html

Bloggen är bra ja men det här kan inte bara få passera förbi. Jag slog mest av "herrejäklar vad snackar dom om?!" när jag såg detta.

Utöver rena faktafel från Steven om hur animering skapas i både spel- och filmbranschen så följs det upp av att vi får se en svart superblank karaktär med animation som tydligen ser "mycket mycket bättre" ut än något keyframeat, visa oss det istället för att bara säga det. Är inte det här lite väl självglorifierande och ett rätt billigt sätt att försöka dra åt sig elever?

Användarvisningsbild
Emil
Kontakt:

Inläggav Emil » 2009-feb-15 17:03

Jo störde mig lite på det med.
"Vilket betyder att det är all de karaktärer som jag ser i dataspel eller pixar filmer å sånt, de har gjort på det här sättet"
Det man får ut av det där är ju att han förmodligen är en riktigt bra säljarmänniska.., en sån som kan snacka positivt om något som de kanske inte ens vet grundkunskaper till.
Sen att de inte har bättre klipp att visa än den där svarta hoppgubben är väl lite synd med. Men det är ju vad man är van vid från Svt och såna här snabba ihopklippningar.

Oavsett så är det grymt med motioncapture studio.., önskar man hade tillgång till en sån :)
Emil Meiton
3D Generalist / Interactive Art director
http://www.faworks.se

acid999

Inläggav acid999 » 2009-mar-05 0:17

Tycker bloggen är suverän!

Jag skulle vilja att ni är på Twitter med, för små nyheternas skull.
Twitter är så lätt att koppla till mobilen dessutom, så skulle man
kunna se era nya inlägg på bussen.

Posta sedan "stor" nyheterna på bloggen, kan inte bli bättre blandning.

Följ mig på Twitter : http://twitter.com/prinsen
Min blog : http://blog.printz.se

Användarvisningsbild
Sebastian Ek
UNIX-Skägg
Kontakt:

Inläggav Sebastian Ek » 2009-mar-05 16:04

oj oj oj vad blogga är .....

Användarvisningsbild
Dougie

Inläggav Dougie » 2009-mar-24 19:05

Har varit borta från forumet alldeles för länge. Massor av nya roliga inlägg att ta sig igenom.

Men till ämnet - bloggen. Underbar! Tittar flera gånger om dagen. Speciellt när man som jag för tillfället sysslar med en slags "köra-buss-3d" (tråkigt, outvecklande men som måste utföras). Då blir man lite glad av att se något trevlig 3d-nyhet som man inte orkat leta upp själv. Tycker det är bra spridning på inläggen också.

Saknar dock en kommentarsfunktion. Hade varit kul att få läsa vad andra tycker om blogginläggen.
"It's not a lie if you believe it"

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2009-apr-01 11:24

Kul att ni tycker att bloggen gör nytta. Vi utvecklar hela tiden nya idéer om den och förbättrar när vi kan.

Kommentarfuntkioner kommer i framtiden. Det kommer då att kopplas till Animate så att nyheten läggs in här automatiskt och alla kan kommentera. Så är den preliminära tanken i alla fall.

En twitter-adress har vi också. http://www.twitter.com/creativetools. Vi har dock just börjat använda den och skall utveckla det till vad det kan bli naturligt. För våra bloggnyheter via twitter kan du använda http://twitter.com/CT3DBlogg

sejnulla

Inläggav sejnulla » 2010-jul-01 20:49

Bästa flödet jag har i min reader! Tackar CT!
En bra sak är att ni pumpar ut många saker om dagen och inte bara ett per dag eller mindre.
Har ni några standardkällor som ni besöker eller lurkar ni bara runt på hela intrawebben och plockar saker lite här och var?

Keep it up!

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2010-jul-20 11:33

I
sejnulla skrev:Bästa flödet jag har i min reader! Tackar CT!
En bra sak är att ni pumpar ut många saker om dagen och inte bara ett per dag eller mindre.
Har ni några standardkällor som ni besöker eller lurkar ni bara runt på hela intrawebben och plockar saker lite här och var?

Keep it up!

Tack för de snälla orden! Det är mycket uppskattat. :-) Vi får information från en rad olika källor som t.ex. vår nära kontakt till de olika programtillverkare. Därtill har programmerare smarta skript som letar runt dagligen på El Interwebbet efter vissa sökord och begrepp. Från det filtrerar vi det och petar upp det på CT-bloggen. :)

Användarvisningsbild
urban_h

Inläggav urban_h » 2010-jul-22 9:36

Ni gör ett kanon jobb med bloggen.... kollar den varje dag

/ urban

Återgå till "Allmänna nyheter"