Motion Graphics Program at Hyper island. APPLY TODAY!

Här kan du publicera nyheter inom datorgrafik, IT, datorer, prylar, mm.
Hyper_Island

Motion Graphics Program at Hyper island. APPLY TODAY!

Inläggav Hyper_Island » 2010-jul-27 17:59

Hej,

Hoppas att alla mår bra i sommarvärmen!

Vill du jobba med motion?
Då borde du söka till Hyper Islands Motion Graphics Program i Karlskrona med start nu i höst.

På Hyper Island kommer du lära dig att designa i 3d och 4d, jobba med flash, redigering samt webb-och varumärkesutveckling. Utbildningen fokuserar på att utveckla dina design- och tekniska färdigheter, men med ett parallellt fokus på idégenerering, eget företagande och hur du kan förverkliga dina idéer digitalt.

Motion Graphics Program är 45 veckor, varav 14 veckor är praktik. Denna gör du någonstans i världen, var bestämmer du själv. Utbildningen kostar dig ingenting och är CSN-berättigad.

För mer information om hur du söker, kontakta matilda.sundaker@hyperisland.se eller läs mer på www.hyperisland.se/motiongraphics

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Re: Motion Graphics Program at Hyper island. APPLY TODAY!

Inläggav Undersky » 2010-jul-27 21:46

Hyper_Island skrev:På Hyper Island kommer du lära dig att designa i 3d och 4d

Med quantum flux capacitor då eller?

Användarvisningsbild
Peder K
Moderator
Kontakt:

Inläggav Peder K » 2010-jul-28 14:31

Hyper_Island skrev:På Hyper Island kommer du lära dig att designa i 3d och 4d, jobba med flash, redigering samt webb-och varumärkesutveckling. Utbildningen fokuserar på att utveckla dina design- och tekniska färdigheter, men med ett parallellt fokus på idégenerering, eget företagande och hur du kan förverkliga dina idéer digitalt.

Motion Graphics Program är 45 veckor, varav 14 veckor är praktik. Denna gör du någonstans i världen, var bestämmer du själv. Utbildningen kostar dig ingenting och är CSN-berättigad.

Det var inte dåligt hur mycket man hinner med att lära ut på lite mer än ett halvår!

joyster

Inläggav joyster » 2010-jul-28 19:02

låter småintressant..men vad är det för 3d program ni lär ut?

Hyper_Island

Inläggav Hyper_Island » 2010-jul-29 9:05

joyster skrev:låter småintressant..men vad är det för 3d program ni lär ut?

Joyster,

Vad roligt att du är intresserad av Motion Graphics Program på Hyper Island.

På Hyper Island är det upp till dig vad du vill lära dig för program i 3D, med förutsättningen att någon studiekamrat till dig har den rätta kunskapen eller att du söker den på egen hand.

Vi har inga böcker, lärare eller tentor. All den kunskap ni får är upp till er att söka. Sen erbjuder vi verktyg på vägen!

Maila ditt nummer till matilda.sundaker@hyperisland.se så ringer hon upp dig och förklarar lite mer.

Ps. Jag vet att texten ovan kan vara lite missvisande. Vi ändrar det nu. Vi lär alltså inte ut någonting, däremot så KOMMER ni att lära er väldigt mycket inom motion!

Hyper_Island

Inläggav Hyper_Island » 2010-aug-03 15:44

joyster skrev:låter småintressant..men vad är det för 3d program ni lär ut?

Förra året var det: Maya, Softimage, 3D studio Max, för renodlat 3D.

joyster

Inläggav joyster » 2010-aug-03 19:11

Att söka med förhoppningen att man ska lära sig 3d under förutsättning att ens studiekamrater har kunskaper eller ens rätt kunskaper i ämnet är för mig att gambla.

Hade jag vetat om att det fanns någon duktig lärare eller gästlärare som kommer och föreläser inom 3d hade jag varit mer intresserad. Men om det skulle visa sig att

jag var den av studenterna som kan mest inom 3d och att jag därmed skulle vara "hjälpredan" så skulle jag känna att jag inte får ut tillräckligt av utbildningen för att jag

ska ta studieledigt från mitt heltidsjobb. När jag väl kommer plugga 3d, för det är min ambition, så vill jag känna att jag gör det som en investering för framtiden.

I annat fall om det handlar om självstudier så kan jag likaväl göra det på min fritid...hemma.

/Joyster

Användarvisningsbild
Emil
Kontakt:

Inläggav Emil » 2010-aug-08 11:45

Kan någon förklara vad det egentligen handlar om och fungerar så det går att förstå? Kanske någon som ringt och pratat med dem?

Känns så lätt att avfärda det som det står i beskrivningen i tråden här just nu :)

Inte meningen att klanka ner på utbildningen men det känns som att vi inte fått hela bilden av vad det handlar om.
Emil Meiton
3D Generalist / Interactive Art director
http://www.faworks.se

Hyper_Island

Inläggav Hyper_Island » 2010-aug-09 16:13

På Hyper Island tror vi att ni studenter lär er allra bäst genom att praktisera verkliga problem och möta verkliga kunder.

Ni jobbar hela tiden i team, om exempelvis fem personer. Inför varje nytt projekt bjuder vi in en modulledare som har ett övergripande ansvar för den delen av utbildningen. Detta är oftast en erfaren internationell person från branschen. Han eller hon bjuder sen i sin tur in gästföreläsare som ser till att ni får kunskap och verktyg som behövs för att kunna lösa uppgiften.

Nästan uteslutande jobbar ni studenter med verkliga projekt och kunder. Att vi väljer bort scheman, läxor och tentor handlar mest om att vi vill göra er färdiga för yrkeslivet redan direkt. Det handlar om att vara motiverad och ta eget ansvar. Detta är också anledningen till att över 90 procent av våra studenter har arbete i samband med sin examen. Ni blir eftertraktade på arbetsmarknaden eftersom ni redan har "arbetat" i ett år innan.

Praktik är förlagd på 14 veckor, vilken ni själva väljer vart. De allra flesta studenter väljer någon av våra 600 nätverksbyråer men vart i världen ni väljer att göra praktiken är upp till er.

Ni får väldigt gärna höra av er till matilda.sundaker@hyperisland.se för mer information eller om ni är intresserade av att söka utbildningen.

Användarvisningsbild
project6

Inläggav project6 » 2010-sep-06 19:13

Undersky skrev:

Om jag inte missminner mig brukar man i regel tillämpa tiden som den fjärde dimensionen. D.v.s. i det här fallet 3D över tid (motion).
project6
trying to design since 98

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2010-sep-06 19:48

project6 skrev:
Undersky skrev:

Om jag inte missminner mig brukar man i regel tillämpa tiden som den fjärde dimensionen. D.v.s. i det här fallet 3D över tid (motion).

Quantom Flux Capacitor är det som "Doc" använder i Back to the Future för att resa i tiden. Så ja, det var alltså tiden jag syftade på. Skälet till att jag kommenterade var väl snarast beskrivningen... "designa i 3d och 4d" låter ju bara så fruktansvärt fånigt. Att säga 4D i ett sådant sammanhang känns ju ungefär lika seriöst som att svänga sig med hippa termer som "multimedia"... Bara för att jag jobbar med att framställa animationer om dagarna så säger jag ju inte att jag jobbar med 4D.

pixel8
Kontakt:

Inläggav pixel8 » 2010-sep-06 21:00

Undersky skrev:Quantom Flux Capacitor är det som "Doc" använder i Back to the Future för att resa i tiden. Så ja, det var alltså tiden jag syftade på. Skälet till att jag kommenterade var väl snarast beskrivningen... "designa i 3d och 4d" låter ju bara så fruktansvärt fånigt. Att säga 4D i ett sådant sammanhang känns ju ungefär lika seriöst som att svänga sig med hippa termer som "multimedia"... Bara för att jag jobbar med att framställa animationer om dagarna så säger jag ju inte att jag jobbar med 4D.

Pfft, Jag vet att du både rendrerar,modulerar och animationerar i 4d dagligen... 3d är såå 1980

//Micke

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2010-sep-07 21:36

pixel8 skrev:Pfft, Jag vet att du både rendrerar,modulerar och animationerar i 4d dagligen... 3d är såå 1980

Damn, you got me =)

Återgå till "Allmänna nyheter"