Jag tror det finns en del Max-användare som stört sig enormt mycket på select-pekarens utseende, detta konstiga blobbiga kors som lägger sig över allt och täcker det du ska markera. Den kan vara lite i vägen så att säga!
I min frustration över detta gav jag mig ut på nätet och hittade en mycket bra och enkel lösning på det hela!
Steg1: Tanka Resouce Hackerhttp://www.angusj.com/resourcehacker/Resource Hacker är ett program som kan öppna upp körbara filer, dll-filer och annat krafs och låta dig kolla innehållet i dem. Eftersom Maxens pekare är inbäddade i exekveringsfilen får man leka hacker :)
Programmet är freeware och är inte så farligt som det låter (inga skumma virus eller liknande trots namnet).
Steg2: Backa upp din 3dsmax.exeSkapa en kopia av exefilen ifall att du krånglar till det för mycket, risken är dock liten om man bara ska ersätta pekare.
Steg3: Leta upp en lämplig cursor-filEller varför inte vara kreativ och släpp lös dina egna pekarskaparhjärnceller? Ett lämpligt program som kan spara ut i formatet .cur är nödvändigt om du ska göra egna.
Bifogar ett lite mer minimalistiskt egenskapat hårkors för den som vill testa.
Steg4: Ladda Resource Hacker med 3dsmax.exeDet första du kommer se i listan till vänster är ett mappträd, längst upp ligger det en mapp som heter Cursor, öppna den och öppna den första undermappen så hittar du select-pekaren.
Steg 5: Ersätt pekarenHögerklicka på innehållet i den undermappen du befinner dig i och välj
Replace Resource. Välj bara
Select File With New Cursor och klicka sedan med vänster musknapp på Replace-knappen.
Steg6: Spara din resourceVälj sedan File > Save för att spara din ändring.
Nästa gång du startar Maxen kommer du ha din nya pekare istället för den gamla!