Animera en slang

Frågor kring animering med 3ds Max
Användarvisningsbild
JediHopper
Inlägg: 662
Blev medlem: 2003-jun-16 14:55
Ort: Lycksele Sverige
Kontakt:

Animera en slang

Inläggav JediHopper » 2012-apr-13 10:14

Håller på att animera ett system men en slang som hänger och ett munstycke längst ner som fästes på avgasröret, "som på bilprovningen"
Tidigare har jag bara gjort en spline och sen animerat punkterna, problemet blir när jag har fäst upp hängingsbälten i den så den först går ner sen upp igen i bältet och ner till röret.
Då när jag animerar så blir det ju olika längd på splinen och texturen ser ut att åka fram och tillbaka, tänkte först lösa det men en helix runt splinen, ser bra ut men när man flyttar vertex på spline så blir det ju fel längd på allt igen.
Någon som har ett bra trix så man kanske kan låsa längden på en sline fasten man flytta vertex?

Användarvisningsbild
JediHopper
Inlägg: 662
Blev medlem: 2003-jun-16 14:55
Ort: Lycksele Sverige
Kontakt:

Re: Animera en slang

Inläggav JediHopper » 2012-apr-13 10:20

Kom på om jag modelerar upp hela slangen som en Editpoly och sen använder pathdeform på den istället för på en spline så är ju längden konstant än hur jag ändrar spline i pathdeform.

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: Animera en slang

Inläggav Johannes Lindqvist » 2012-apr-13 16:31

Tänkte säga Reactor Rope men kör du 2012 är ju den botta!
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97


Återgå till "Animering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst