Snusdosa

Här kan du posta inlägg om sådant du eller andra skapat med 3D-skrivare
Micke Olsson
Kontakt:

Snusdosa

Inläggav Micke Olsson » 2013-maj-06 12:09

Första försöket att göra min fasettdosa. Lite fula färger nu men är nöjd med hur den blev i formen.
Tänkte experimentera med prägling i locket också. Får se när det blir.
Bilagor
1.jpg
2.jpg
Replicator 2X

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Re: Snusdosa

Inläggav Paulo Kiefe » 2013-maj-08 13:31

Läckert! :)

Jag gillar verkligen att det är två olika färger för lock och bas. Vilket program 3D-modellerade du den i? Ser ut som polygonmodellering.

Gällande prägel så går det att göra. Jag har lyckats göra tunna mönster. Det blir bäst resultat som du skapar det som positiv relief. En sak som jag annars har funderat på länge är att ändra på GCode:n innan man 3D-printar så att den på sista lagret inte sprutar ut plast utan istället med varm spets ritar ett mönster som smälts in cirka 0,05 mm på toppytan.

Micke Olsson
Kontakt:

Inläggav Micke Olsson » 2013-maj-08 15:43

Kul!

Jag har gjort den i C4D.

Fan det hade varit riktigt coolt om du får det att funka. Det gäller nog att modellen sitter fast bra när man "ristar in".
Vi som har dubbelextruders skulle kunna sätta på en solid spets på den ena och låta den göra präglingen kanske.
Och om man skulle kunna få byggplattan att åka ner lite och sedan upp 0,05 kunde man kanske till och med sätta på
"präglingsverkytg" i form av en liten liten stjärna eller trekant om man har möjlighet att ska sådana. Typ smälta in
små små blommor eller vad man nu vill göra. Tillräckligt små för att de ska kunna bli upphettade korrekt.

Oj nu flummade jag iväg lite kanske :-)
Replicator 2X

ZeroFr3aK

Inläggav ZeroFr3aK » 2019-apr-10 6:49

Snygg design! Skulle det vara möjligt att få stl filen så jag kan printa mig en egen?

Återgå till "3D-printgalleri"