Jösses vad jag blir less...

Ett ställe för att mingla och prata om det ena och det andra. Alla ämnen är tillåtna... dock med god etik som moderator.
cobolt

Jösses vad jag blir less...

Inläggav cobolt » 2016-mar-25 13:13

Seriöst, som 3d-grafiker, ska man inte bara vara 3d-grafiker, utan programmerare med. Jag hatar med hela mitt hjärta programmering, därför hamnade jag i 3d träsket för att jag är för estetiskt lagd.

Python scripting, mel scripting, vilket skit det är rent ut sagt. Nu vet jag att många säger, men det är ju så skoj tollevip ect. Men det är inte det. Det är så sjukt illamående tråkigt att jag vill smälta ned i en pöl och dunsta bort av avsky.

Det sämsta i mitt liv som jag börjat med, är musik och grafik. Jag ångrar det så innerligt idag. Tänk om jag bara kunde få jobbat på lager. Då hade man haft pengar och ett jobb, istället för att treva av och till mellan snåla idioter till falskmyntande uppdragsgivare. Tar dom aldrig slut?

Man sitter med studieskulder för kunskaper som idag inte är värt ett dyft, medans alla nissar som pluggat programmering har så mycket pengar att det är synd om dom. Nej, jag ska nog skita i allt med grafik och musik att göra och plugga vvs bli weedsmoker på heltid och göra absolut ingenting alls när jag kommer hem från jobbet. Fy fan va skönt det skulle vara och slippa stressa över att plugga idiotprogram som t.ex quixel som sägs vara så jävla bra men som är rent skit då det inte ens gått att starta sen jag köpte skiten för mer än ett år sen. INTE EN ENDA GÅNG!

Gratis utsätter man sig för den skiten. för att det är "kul"... Nej det är det inte, det är mer ett destruktivt beteendemönster som måste avregleras PRONTO! Men kan man inte ALLA program relaterade till 3d, bygga en app från grund och upp, göra en tripple a titel själv hemma samt göra 1 hollywood cgi själv så är man inget värd samt att man ändå ska ha 200 års erfarenhet och kunna programmera i anus ++ samt tala i maskinkod fast så en bäbis som inte ens är född kan förstå det.

Nu ska jag certa mig i zbrush, och bli super grym på mindre än en månad, körkort och göra en 5 top value cgi shots. För att annars, är man inte bra nog att få suga någon producers lilla @¤\#$]@#´!!! för att få kunna betala de inkassoräkningarna som växer. Allt för att man trodde 3d var en sjysst grej. Vilken jävla båg. Nu kan man inget annat. :/

Jag blir så less...

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Re: Jösses vad jag blir less...

Inläggav Johannes Lindqvist » 2016-apr-22 1:42

Hahahaha wtf did I just read.....
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
pwrdesign
Kontakt:

Inläggav pwrdesign » 2016-apr-28 21:12

Detta var ju veckans läsning! :)
Kan tillägga känslan när man jobbat på samma firma i 7 år och varit chef över en 3D-avdelning med 3 medarbetare som försett hela företaget (spritt över 4 olika kontor i sverige) med 3D-illustrationer och fortfarande kallas de där "IT-killarna" på kontoret.

Användarvisningsbild
Fires
Kontakt:

Inläggav Fires » 2016-sep-14 14:46

Det faktiskt underhållande att läsa ditt inlägg, men jag förstår ditt problem. Jag har själv studerat programmering på Python och Java i över två år och hatar det! Det är så uruselt - allt går åt skogen av ett enda skrivfel. Men jag anser att det är bara något som man måste göra för att nå sina drömmar. Att nå sina drömmar kräver ibland (snarare sagt ofta) att man gör skitjobb. Man hoppas ju på att belöningen är värt mödan...

Återgå till "Det fria ordet"