Om inlägg i avdelningen "Galleri och tävlingar"

Nyheter, frågor och svar om detta forum!
Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Om inlägg i avdelningen "Galleri och tävlingar"

Inläggav Paulo Kiefe » 2008-jun-24 22:39

Stilla vår nyfikenhet
Om du startar en tråd, berätta gärna om vilka program du använt för att skapa de alster du postar om här. Likaså kan trådmodellsvyer, renderingstider, hårdvara, framställningstekniker mm vara av stort intresse för dina övriga Animate-fränder. Bocka gärna för trådikonen som är mest relevant för din tråd.

Om kommentarer
Bidra gärna med kommentarer som är konstruktiva och respekterar trådskaparens insats. Likaså är det önskvärt att man håller sig till trådens huvudämne.

Om trådarnas titlar
Som trådskapare är det av intresse för dig att många läser ditt bidrag. Locka därför gärna med en kreativ och beskrivande titel på dina trådar som väcker nyfikenhet. Undvik trådtitlar som t.ex. "Ny bild", "Spana in denna", mm. Låt din titel beskriva trådens tema.

Exempel på bristfälliga titlar:
  • Hjääälp!
  • Jag har problem
  • Funkar inte
  • En bild

Exempel på tydliga titlar
  • Jag behöver hjälp med ett nätverksrenderingsproblem under Windows
  • Jag har problem att använda booleanska funktioner
  • Import av IGES-CAD-filformatet fungerar inte i programmet xxxxx
  • Här är min första rendering med Global Illumination!

Användarvisningsbild
vanheden
Kontakt:

Re: Om inlägg i avdelningen "Galleri och tävlingar"

Inläggav vanheden » 2008-jun-25 0:24

Är det inte lättare att fixa ett plugin till profilen som visar programvara samt uppsättning av sin hårdvara? Som dessutom visas publik
Finns sådan plugins,
www.iamjonas.se - Portfolio

Användarvisningsbild
Cartesius
Kontakt:

Inläggav Cartesius » 2008-jun-25 2:14

vanheden skrev:Är det inte lättare att fixa ett plugin till profilen som visar programvara samt uppsättning av sin hårdvara? Som dessutom visas publik
Finns sådan plugins,

Har du några tips på plugins som fixar detta? Jag tycker i och för sig att man ändå bör ange de uppgifter Paulo föreslår när man postar i gallerierna men finns det plugins så är det ju bara en extra trevlig grej :)

/Anders

Användarvisningsbild
vanheden
Kontakt:

Inläggav vanheden » 2008-jun-25 10:44

Eftersom det inte finns något specifikt för phpBB 3 så får man först använda sig utan detta

Import Old pak files för att kunna använda sig av .pak filer som tillhör phpBB 2.

Sedan får man lägga in dennna.

Country Flags MOD

Som man sedan får modda lite, att istället för att välja sitt eget land, väljer man sin programvara. Och självklart får man ändra bilderna.
www.iamjonas.se - Portfolio

Användarvisningsbild
Cartesius
Kontakt:

Inläggav Cartesius » 2008-jun-25 12:27

OK, tackar!

Hittade faktiskt två moddar vi kanske skulle kunna använda rakt av, IP Country Flags Olympus och Country Flags 1.0 (denna vore antagligen bäst). Båda kommer behöva lite justeringar men borde utgöra en bra grund för modifiering!

/Anders

Användarvisningsbild
petere
Moderator
Kontakt:

Inläggav petere » 2008-jun-25 13:41

Är det inte enklast om de som tycker det är superviktigt att skriva det i sin signatur? Country flags blir lite knöligt om man t.ex. kör flera 3dpaket?

-P
“Indeed rays, properly expressed, are not colored.” Design Police!

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2008-jun-25 22:10

Vi tittar gärna på flera lösningar framöver som går att använda. Just nu har jag/vi massor att göra med flera saker samtidigt. Animate får för närvarande växa lite organiskt och helst utan för mycket speciallösningar. Detta är vi lite allergiska mot eftersom vi vet hur knepigt det kan bli när man skall uppgradera eller migrera databaser, mjukvaran, osv. Alla synpunkter och förslag välkomnas naturligtvis varmt och noteras för framtida bruk. :)

vic
Kontakt:

Inläggav vic » 2008-jun-26 16:54

petere skrev:Är det inte enklast om de som tycker det är superviktigt att skriva det i sin signatur? Country flags blir lite knöligt om man t.ex. kör flera 3dpaket?

-P

Bara om du kör alla program.

Användarvisningsbild
petere
Moderator
Kontakt:

Inläggav petere » 2008-jun-26 17:10

Paulo Kiefe skrev:Vi tittar gärna på flera lösningar framöver som går att använda. Just nu har jag/vi massor att göra med flera saker samtidigt. Animate får för närvarande växa lite organiskt och helst utan för mycket speciallösningar. Detta är vi lite allergiska mot eftersom vi vet hur knepigt det kan bli när man skall uppgradera eller migrera databaser, mjukvaran, osv. Alla synpunkter och förslag välkomnas naturligtvis varmt och noteras för framtida bruk. :)

Fair enough, anledningen till min kommentar om signaturen.

-P
“Indeed rays, properly expressed, are not colored.” Design Police!

Återgå till "Forumrelaterat"