Dött forum..

Nyheter, frågor och svar om detta forum!
joyster

Re: Dött forum..

Inläggav joyster » 2009-aug-07 21:22

huh? jag känner faktiskt inte igen mig så mycket i beskrivningen att det är ett dött forum. Men det beror ju iofs på vad man jämför med. Jämför man med cgtalk så visst, men jämför man med 3d avdelningen på grafisktforum så kommer det hela tiden massa intressanta trådar o posts så man knappt hänger med :)

jag är väldigt glad det finns ett svenskt 3d forum och är nog inne var dag o hittar alltid nåt intressant att se på eller läsa, ibland kan det vara gamla trådar men det är fortfarande många jag inte läst igenom..än ;)

Joyster

Användarvisningsbild
urban_h

Inläggav urban_h » 2009-aug-07 22:10

I mitt fall som håller på med C4D så finns det väldigt få personer i Sverige som kan det tillräckligt bra .... utom 3-4 stycken som förekommer ofta ( inga namn , men ni vet vilka ni är...)....Eliten hänger på engelskspråkiga forum , där får man svar inom 40min oavsett vad klockan är på dygnet , beroende på världsdel och klockslag...

Så i mitt fall, så blir det mer att man besöker http://www.C4dcafe.com / forum för att hitta rätt personer / lösningar.

Men det hade varit skit nice med en svensk aktiv sida ! Men allt går väl i perioder och hoppas på mer fart på detta forum !

Ett stort Tack till Paulo Kiefe & Co som sköter bloggen , - Jag läser den med glädje varje dag !!!

/ urban

Spectral_Fusion

Inläggav Spectral_Fusion » 2009-okt-11 18:45

Kom just tillbaka efter 1 år typ inte mycket nytt :(

men detta skall ändras :P
Klaga inte på Aliasing eller brus i mina bilder tack, jag har dåligt med tålamod jag erkänner :P
Annars får du gärna kommentera eller fråga något angående min konst, jag upskattar ingående
funderingar om du kommer på något speciellt, jag kan också slarva med texturer eller inte "slarva"
lägger mer tid på modellen och ljuset oftast, men inta alltid :)

Användarvisningsbild
Thewiruz
Kontakt:

Inläggav Thewiruz » 2009-dec-14 20:53

Gammal tråd jag vet :)

Satt bara och funderade när jag stötte på denna tråd och fick en massa ideer.

Dock är jag förmodligen en av få här som är intresserad av att göra spelmodeller.Kan inte påstå att jag gör det bra heller,men det hade varit kul om man kunde dra igång ett projekt nu när Unreal SDK är släppt.Hitta på nåt kul samt lära av varandra.

Samma sak när det gäller andra grejer.Tror man kan lära sig mycket av varandras kunskaper ,Kanske låta någon bygga en modell som några andra texturerar och se vem som lyckats bäst.Det jag känner är att tiden inte räcker till riktigt och att det saknas motivation.Skulle vara kul om man kunde hitta ett gemensamt projekt som helt enkelt ger mycket.Både kunskap och motivation.Vad vet jag?

Sen en texturdatabas skulle vara kul där vi alla kanske kan bidra med en eller annan textur? Många har ju kameror och man sitter ju ofta och letar texturer.?Dock kräver det utrymme och någon form av administration :/

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2009-dec-14 22:42

Thewiruz skrev:Det jag känner är att tiden inte räcker till riktigt och att det saknas motivation.

Well, det är ungefär alltid där som idéer om gemensamma projekt faller. Det låter som en awesome idé i början, men sen så orkar folk inte längre.

Återgå till "Forumrelaterat"