Förbättringar på forumet - (synpunkter och förslag)

Nyheter, frågor och svar om detta forum!
exeles
Kontakt:

Inläggav exeles » 2007-feb-11 19:32

hehe, att jag missat dedär :P

Användarvisningsbild
pontus66
Kontakt:

Inläggav pontus66 » 2007-feb-16 17:33

Jag har på kort tid fått två samtal från presumtiva kunder som hittat mig genom Animate.se - tackar tackar.

En av dessa efterlyste en lista över kompetenser - typ vem kan vad här på forumet. Jag skulle kunna tänka mig en avdelning eller post där blivande kunder kan hitta leverantörer, med kontaktinfo, uppgifter om F-skatt, vilka tjänster man erbjuder och kanske också prisnivå.

Skulle det kunna va nåt?

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2007-feb-16 20:29

pontus66 skrev:Jag har på kort tid fått två samtal från presumtiva kunder som hittat mig genom Animate.se - tackar tackar.

En av dessa efterlyste en lista över kompetenser - typ vem kan vad här på forumet. Jag skulle kunna tänka mig en avdelning eller post där blivande kunder kan hitta leverantörer, med kontaktinfo, uppgifter om F-skatt, vilka tjänster man erbjuder och kanske också prisnivå.

Skulle det kunna va nåt?

Kul att du fått bra kontakter genom Animate! Grattis... och jag kan säga att det har hänt en del andra med. Att synas här verkar ha större och större betydelse. :)

En speciell avdelning för just detta kommer att finnas i A2. :)

Användarvisningsbild
pontus66
Kontakt:

Inläggav pontus66 » 2007-feb-22 14:48

Vi kanske ska ordna med en avdelning för betalande uppdrag och en för icke-betalande.

Användarvisningsbild
dempa89

Inläggav dempa89 » 2007-mar-18 0:53

En förbättring i sökfukntionen borde ju självklart vara att man skall kunna söka på: Sök text i endast rubrik, kommer bli 100gånger lättare att hitta det man söker då.

T.ex. om man ska söka på hand så kan det ordet komma upp i så många olika meningar så som i efter hand m.m.

Som det är nu så finns bara:
Sök i rubrik och meddelandetext & Sök endast i meddelandetext

Vart ganska förvånad när jag såg den, hoppas funktionen dyker upp snart=)

Sen skulle det ju också vara mycket lättare om man kunde använda stiuationstecken som på många sökmotorer för att definera vilken ordning orden skall komma i. :)
//Dennis Rydberg

Gustav Göransson
Moderator
Kontakt:

Inläggav Gustav Göransson » 2007-mar-18 1:29

japp håller med om att sökfuntionen inte är den bästa. Jag skulle gissa att det är en begränsning i vårat nuvarande forumsystem (phpBB). Eftersom vi snart ändå kommer att byta forumsystem till Vbulletin (i samband med animate2) som har en mycket bättre sökfunktion, så är det bara att hålla ut.

exeles
Kontakt:

Inläggav exeles » 2007-mar-24 12:28

Går det göra så att man kan skriva en text, lägga en bild under och sedan skriva mer. Så istället för att texten kommer och sedan alla bilder.

Tanken med det är att ska kunna förklara hur man gjort ett projekt och ha bilder för varje lite text. ex som på 3DTotal.com
('¿',)

Användarvisningsbild
mind_warps
Kontakt:

Inläggav mind_warps » 2007-mar-24 15:32

exeles skrev:Går det göra så att man kan skriva en text, lägga en bild under och sedan skriva mer. Så istället för att texten kommer och sedan alla bilder.

Tanken med det är att ska kunna förklara hur man gjort ett projekt och ha bilder för varje lite text. ex som på 3DTotal.com

Det kan du göra om du lägger upp bilderne på tex imageshack, vilket är att rekomendera för att spara på den begränsade Upload Quote.

Användarvisningsbild
Maximus3D
Kontakt:

Inläggav Maximus3D » 2007-mar-27 15:39

Det vore fint om Rhino3D.se forumet http://www.rhino3d.se/ kunde mergas ihop med Animate 2.0 när det släpps för att öka aktiviteten och intresset för det forumet samt även för Rhino3D speciellt nu när 4.0 släppts.

/ Max

Gustav Göransson
Moderator
Kontakt:

Inläggav Gustav Göransson » 2007-mar-27 16:34

Maximus3D skrev:Det vore fint om Rhino3D.se forumet http://www.rhino3d.se/ kunde mergas ihop med Animate 2.0 när det släpps för att öka aktiviteten och intresset för det forumet samt även för Rhino3D speciellt nu när 4.0 släppts.

/ Max

Vem vet ;)

Användarvisningsbild
Maximus3D
Kontakt:

Inläggav Maximus3D » 2007-mar-27 18:07

Hehe ok, det låter ju lite positivt det. :)

/ Max

vic
Kontakt:

Inläggav vic » 2007-sep-18 19:31

är det försent för att lägga förslag :)?

Förslag
Ett riktigt galleri (endast för framröstade bilder, expose ska alltid landa där)
Highlighted Threads (ett bra ex cg-cars.com)
Snyggare profil med idletime
Ny logga, det är 3d vi sysslar med inte 2d :)

Rensning av inaktiva medlemmar :D som ligger och segar ner servern ;)

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Re: Förbättringar på forumet - (synpunkter och förslag)

Inläggav Undersky » 2008-jun-15 10:35

Tänkte dra upp denna tråd igen då vi nu har fått massa nya saker att leka med. Dock är det ju alltid saker som kan förbättras / förändras.

Det jag genast tänkte på är citeringsfunktionen... Jag har en önskan om att jag bara ska kunna markera det som jag vill citera istället för att hela inlägget blir citerat. Tror jag har haft ett önskemål om detta tidigare i tråden, men det är dags igen =)

Användarvisningsbild
Micke Sundberg
Kontakt:

Inläggav Micke Sundberg » 2008-jun-15 10:52

Undersky skrev:Tänkte dra upp denna tråd igen då vi nu har fått massa nya saker att leka med. Dock är det ju alltid saker som kan förbättras / förändras.

Det jag genast tänkte på är citeringsfunktionen... Jag har en önskan om att jag bara ska kunna markera det som jag vill citera istället för att hela inlägget blir citerat. Tror jag har haft ett önskemål om detta tidigare i tråden, men det är dags igen =)

Det vore praktiskt! Om det finns en plug-in för PHPBB så bör det inte vara något problem att installera på nolltid antar jag :)
Portfolio: www.msun.se

Gustav Göransson
Moderator
Kontakt:

Inläggav Gustav Göransson » 2008-jun-15 12:20

Går ju alltid att redigera qutoen manuellt när man skriver inlägget, men visst kan det vara praktiskt...

En sak jag skulle vilja se är att man tydligare ser vilka trådar som hör till vilket program. Jag klickar oftast på "Visa nya inlägg" och där går det inte att urskilja i vilken programkategori man postat i (bara subnivån visas). Helst skulle jag nog vilja se att de trådar som ex. hör till 3ds ska ha 3ds max ikoner etc. (tror detta ska vara möjligt i phpBB3)

Återgå till "Forumrelaterat"