Förbättringar på forumet - (synpunkter och förslag)

Nyheter, frågor och svar om detta forum!
Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Re: Förbättringar på forumet - (synpunkter och förslag)

Inläggav Undersky » 2008-jun-15 14:20

Jag ser gärna att man tillämpar funktionen från CGTalk där man först får fylla i vad man använt för mjukvara innan man postar en bild i galleriet. Nu när vi är så många olika blir det färre missförstånd när folk sedan ställer frågor om bilden... så man inte behöver få fyra-fem Maya-frågor när bilden är gjord i Blender...

Användarvisningsbild
petere
Moderator
Kontakt:

Inläggav petere » 2008-jun-16 14:32

När man väljer "Visa nya inlägg" så får man som vanligt upp en lista. Men där står bara sista forumdelen med i sektion. Så man vet inte när man läser den listan vilket program det rör sig om. - Så om man t.ex. klickar på Material och ljussättning, så vet man inte om man hamnar i cinema, maya eller max-delen. Blir lite förvirrande.

Vore kanske bra om man kunde se hela breadcrum-trädet man kommer till i den listan (om det går)

-P
“Indeed rays, properly expressed, are not colored.” Design Police!

Gustav Göransson
Moderator
Kontakt:

Inläggav Gustav Göransson » 2008-jun-16 15:16

petere skrev:När man väljer "Visa nya inlägg" så får man som vanligt upp en lista. Men där står bara sista forumdelen med i sektion. Så man vet inte när man läser den listan vilket program det rör sig om. - Så om man t.ex. klickar på Material och ljussättning, så vet man inte om man hamnar i cinema, maya eller max-delen. Blir lite förvirrande.

Vore kanske bra om man kunde se hela breadcrum-trädet man kommer till i den listan (om det går)

-P

Eller en 3ds max ikon för de inlägg som tillhör 3ds max etc =)

Användarvisningsbild
Rochr
Kontakt:

Inläggav Rochr » 2008-jun-16 17:46

En liten fråga bara.
Flytten från c4d.se verkar ha resulterat i en hel del trådar med saknade bilder, främst direktlänkar från andra sidor.
Personligen tycker jag inte att det är några större problem, men jag ville bara kolla om det blir några problem för er om man kör en edit i de drabbade trådarna och lägger till dessa?
Rudolf Herczog
Digital Artist
http://www.rochr.com

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2008-jun-16 22:21

Rochr skrev:En liten fråga bara.
Flytten från c4d.se verkar ha resulterat i en hel del trådar med saknade bilder, främst direktlänkar från andra sidor.
Personligen tycker jag inte att det är några större problem, men jag ville bara kolla om det blir några problem för er om man kör en edit i de drabbade trådarna och lägger till dessa?

Jag tror att det är några trådar som har "lidit" av migreringen.... Säg gärna till om du upplever att något ändras vid editering... det måste vi tyvärr testa för att veta. Känns skönt att vi från och med nu bara har ett enda forum :)

Användarvisningsbild
Rochr
Kontakt:

Inläggav Rochr » 2008-jun-16 22:36

Paulo Kiefe skrev:
Rochr skrev:En liten fråga bara.

Jag tror att det är några trådar som har "lidit" av migreringen.... Säg gärna till om du upplever att något ändras vid editering... det måste vi tyvärr testa för att veta. Känns skönt att vi från och med nu bara har ett enda forum :)

Det blir lite lättare att hålla reda på alla såhär.
Fast du får allt ändra "V.g. läs detta..."-texten för galleriet lite. Just nu är bara 3ds max-bilder tillåtna. ;)

Jag har lagt till lite länkar här och där, och har inte märkt av några konstigheter. Funkar fint.
Verkar vara enbart infogade bilder som drabbats av vad jag sett.
Tjoar naturligtvis till om det skulle dyka upp något. Men än så länge har allt varit snabbt och smidigt. Snyggt jobbat återigen. :)
Rudolf Herczog
Digital Artist
http://www.rochr.com

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2008-jun-19 20:13

En RSS-feed vore ju faktiskt inte fel.

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2008-jun-19 21:21

Undersky skrev:En RSS-feed vore ju faktiskt inte fel.

Det tycker jag också hade varit trevligt. Det kommer nog att finnas en Mod till phpBB3 för RSS snart. Det enda man kan göra nu är att prenumerera på trådar eller avdelningar.

trollett
Kontakt:

Inläggav trollett » 2008-jun-25 14:02

Det står att jag inte har behörighet att läsa trådar i dom nya avdelningarna (XSI osv) och jag kan inte göra någon egen tråd heller, antar att det inte är tänkt att vara så? :)

Användarvisningsbild
Joakim Svärd
Moderator

Inläggav Joakim Svärd » 2008-jun-26 8:54

Om man klickar på "Visa aktiva trådar" t.ex. så får man en bra lista.
Men där står "subject" och sedan under typ "i Allmänt" Men inte vad det är "i Allmänt i för huvudgrupp, t.ex. XSI, Maya, Max? Skulle vara fint om man ändrade till "i Allmänt" till "i Allmänt i XSI" eller liknande.

Tjosan!

.

Användarvisningsbild
Maximus3D
Kontakt:

Inläggav Maximus3D » 2008-jul-05 16:25

Det verkar som om det är lite trubbel med att editera gamla inlägg, eller så är det bara jag som inte har hittat någon knapp för editering. Jag vill att man ska kunna editera sina gamla poster utan att behöva skapa nya poster om man har extra bilder eller text som man behöver lägga till i sin post.

/ Max

Anders S

Inläggav Anders S » 2008-jul-08 9:16

Det var en fin tanke men forumet ser ut som en rysk texthanterare från 1962 med textfärg-alternativen.

Användarvisningsbild
TenjinVisual
Kontakt:

Inläggav TenjinVisual » 2008-aug-27 20:24

Vi skulle vilja se en riggningstråd för oss lite mer techusers.
Det har ploppat upp en tel tekniska frågor den sista tiden.

//T

Användarvisningsbild
Heero
Kontakt:

Inläggav Heero » 2008-aug-29 14:57

Maximus3D skrev:Det verkar som om det är lite trubbel med att editera gamla inlägg, eller så är det bara jag som inte har hittat någon knapp för editering. Jag vill att man ska kunna editera sina gamla poster utan att behöva skapa nya poster om man har extra bilder eller text som man behöver lägga till i sin post.

/ Max

Om man gör nya inlägg så verkar det fungera, men gamla som man gjorde innan uppdateringen kom kan man inte redigera. En fix till denna vore fint, som du säger Max, man kanske har massa grejer i första posten ien tråd som man vill ändra på.

Jeppe

Återgå till "Forumrelaterat"