Digital Graphics, ansökan 2011 är öppen (sen ett tag...)!

Kurser, länkar, skolor, mm.
Solke

Digital Graphics, ansökan 2011 är öppen (sen ett tag...)!

Inläggav Solke » 2011-mar-09 16:06

Bild

Nu kan ni söka! Sista ansökningsdag är 30 april. Arbetsprover ska vara inne 15 maj.
För mer info kan ni kontakta digitalgraphics@nackademin.com.
Bilagor
apply_to_digital_graphics_2011.pdf
Instruktioner för arbetsprover till Digital Graphics 2011
(579.56 KiB) Nerladdad 181 gånger

rsalonen

Re: Digital Graphics, ansökan 2011 är öppen (sen ett tag...)

Inläggav rsalonen » 2011-apr-11 3:52

Några animate:are som planerar att söka i år? :)

Lite tyst i denna tråd, å andra sidan är hela forumet rätt tyst these days.

Själv jobbar jag hårt på mina arbetsprover som jag ska skicka in.

modebloggen

Inläggav modebloggen » 2011-apr-11 22:53

Ja, väldigt tyst! Jag sitter också med arbetsproverna nu, i den mån tiden tillåter.. Hur går det för dig(er andra)?

rsalonen

Inläggav rsalonen » 2011-apr-13 0:58

Det går bra med arbetsproverna. Jobbar mest på 3D bilden just nu, har valt att göra en Action Figure.
2D bilden bollar jag lite olika idéer med, inte riktigt valt vilken kategori jag ska göra än, antingen karaktär eller miljö.

Jag hoppas folk kommer att lägga upp deras arbetsprover här sedan när ansökningstiden är ute. Ska bli kul att se vad andra har gjort! Kommer själv posta mina. :)

modebloggen

Inläggav modebloggen » 2011-apr-13 7:50

Okej! Samma här, fokuserar mest på 3Dn just nu, fast gör kameran. Tror det blir karaktären sen till 2D-bilden.
Hoppas också att folk lägger upp så man kan få se hur andra gått till väga, sånt är alltid intressant! Men med tanke på hur intresset för tråden verkar vara nu känns det... otippat.

konraden

Inläggav konraden » 2011-apr-14 9:02

Kul o se att tråden vaknat till liv =)

Har gjort klart båda arbetsproverna och låter dom jäsa lite nu så får jag se om jag putsar eller gör om dom innan jag skickar in.

fredriklars

Inläggav fredriklars » 2011-maj-05 9:41

Hur går det med detta för folk?För mig börjar det bli lite sista minuten då jag får komplett gonorré på teckningen.
Försöker lära mig teckna digitalt men jag och min tablet har blivit bittra fiender.
Hur ska ni tecka den? Jag vill skicka en blyerts skiss bara, det skulle vara mitt weapon of choice men det känns lite blekt.
Vorje ju fantastiskt om man kunde skicka in något lika snyggt som feng zhu eller nåt när han svingar fram ett mästerverk i photoshop eller nåt.
Aja, snart blir det blyerts skiss, får kanske hoppa över till digital teckning senare i livet. Hur har ni gjort?

Användarvisningsbild
Lussi

Inläggav Lussi » 2011-maj-05 23:27

Jodå, det jobbas på :)

rsalonen

Inläggav rsalonen » 2011-maj-06 0:41

Kul att tråden har vaknat till liv, lite åtminstone.

Jobbas på här med. Har gjort klart 3D bilden i princip och håller på att få klart målningen. Målningen gör jag i Photoshop.

Nephrine

Inläggav Nephrine » 2011-maj-07 16:25

fredriklars skrev:Hur går det med detta för folk?För mig börjar det bli lite sista minuten då jag får komplett gonorré på teckningen.
Försöker lära mig teckna digitalt men jag och min tablet har blivit bittra fiender.
Hur ska ni tecka den? Jag vill skicka en blyerts skiss bara, det skulle vara mitt weapon of choice men det känns lite blekt.
Vorje ju fantastiskt om man kunde skicka in något lika snyggt som feng zhu eller nåt när han svingar fram ett mästerverk i photoshop eller nåt.
Aja, snart blir det blyerts skiss, får kanske hoppa över till digital teckning senare i livet. Hur har ni gjort?

hellre en bra teckning i blyerts än en dålig i photoshop! Jobba på det sätt som du behärskar bäst
Portfolio/reel: Nephrine.com

Användarvisningsbild
Lussi

Inläggav Lussi » 2011-maj-07 17:16

Nephrine skrev:
fredriklars skrev:Hur går det med detta för folk?För mig börjar det bli lite sista minuten då jag får komplett gonorré på teckningen.

hellre en bra teckning i blyerts än en dålig i photoshop! Jobba på det sätt som du behärskar bäst

Håller med föregående talare :)

rsalonen

Inläggav rsalonen » 2011-maj-07 19:10

Ska bli spännande att se vad ni andra har gjort snart, om ni vill dela med er :)

@Lussi, satt och kollade igenom DG 2009 tråden och såg att du kom in då. Söker du igen? :o

Användarvisningsbild
Lussi

Inläggav Lussi » 2011-maj-07 23:17

rsalonen skrev:Ska bli spännande att se vad ni andra har gjort snart, om ni vill dela med er :)

@Lussi, satt och kollade igenom DG 2009 tråden och såg att du kom in då. Söker du igen? :o

Jupp, det stämmer! Jag pluggade ett år men vart svårt sjuk så kunde inte hänga med och kom efter.
Så kom överens med min lärare att jag skulle söka om :)
Hoppas bara jag lyckas komma in igen!

rsalonen

Inläggav rsalonen » 2011-maj-08 15:27

Lussi skrev:
rsalonen skrev:Ska bli spännande att se vad ni andra har gjort snart, om ni vill dela med er :)

Jupp, det stämmer! Jag pluggade ett år men vart svårt sjuk så kunde inte hänga med och kom efter.

Ajdå, det var tråkigt att höra! Du borde väl ha hyfsat goda chanser att komma in igen när du redan gått där dock.

Man är ju lite nervös om man ska komma in eller inte, det är ju trots allt väldigt många sökande per år, även om jag är rätt nöjd med mina arbetsprov så vet man ju inte vad de andra skickar in.

Användarvisningsbild
Lussi

Inläggav Lussi » 2011-maj-08 19:45

rsalonen skrev:
Lussi skrev:

Ajdå, det var tråkigt att höra! Du borde väl ha hyfsat goda chanser att komma in igen när du redan gått där dock.

Man är ju lite nervös om man ska komma in eller inte, det är ju trots allt väldigt många sökande per år, även om jag är rätt nöjd med mina arbetsprov så vet man ju inte vad de andra skickar in.

Nja, vet inte om jag har bättre chanser, även om jag känner mig bättre än 2009. Det beror ju helt på de som söker i år som sagt :p
Jag håller tummarna för mig och alla animate:are som söker i år! :D

Återgå till "Utbildning - Böcker - Skolor"