Bra skolor inför hösten 2012! TIPS?

Kurser, länkar, skolor, mm.
MBoman

Re: Bra skolor inför hösten 2012! TIPS?

Inläggav MBoman » 2012-feb-23 22:48

Haha jo men precis!

Hörde nångång att det var en 400 som sökte Digital Graphics, oh bara en 60 som sökte GScept, beror nog lite på läget på skolan, många kompisar tycker jag e smått pantad för jag vill börja plugga i Skellefteå men men xD

Kommer ju inte finnas nått att göra där till skillnad från Stockholm så man kommer ju bara jobba med intresset lixom

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-feb-24 14:32

Jo, jag läste nyss något liknande!
Haha, ska jag vara ärlig så gör jag inte så mycket annat under vintern i vilket fall...
Bara det finns en kaffemaskin och bra internet så ska det nog gå bra! ;)

Användarvisningsbild
ScHnAiLy

Inläggav ScHnAiLy » 2012-mar-22 11:35

Kan bara tipsa om att absolut inte söka till Gotlands game utbildning. Önskade att jag visste om deras problem innan jag sökte. I princip alla lärare hoppade av p.g.a interna konflikter. Detta resulterade i att dom akutanställde en massa folk. Många tidigare elever (Folk som gick ut året innan). Jag undrar hur mycket erfarenhet man hunnit få när man gått ut gymnasiet och sedan går en game utbildning och skall lära ut på "högskolenivå"...

Sedan finns det ingen bra styrning i skolan, det är precis som att alla problem som inträffar har hänt dom för första gången...

Självklart finns det något guldägg här och där, men över lag har skolan stooooooora problem.

Sök något annat, iallafall tills dom rättat till sina probolem.
-- 3DSM, Vray, Maya, AE --

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-mar-26 10:33

Tack för tipset ScHnAily! Det är synd.. Gotland verkar nice! (OCH Gotlands medeltidsveckan verkar riktigt MeTaL!)

Fillchiam

Inläggav Fillchiam » 2012-mar-30 13:58

Tjohejsan. Jag pluggar andra året Datorgrafik på gsCEPT i Skellefteå, och jag tycker lätt det är Sveriges bästa datorgrafikutbildning utifrån vad jag hört från kompisar som pluggar andra liknande program på andra ställen i Sverige och vad jag läst på nätet och sett att studenter producerat. Det ligger ju lite mer avsides än utbildningarna i Stockholm, men med tanke på utbildningen är det lätt värt det. På somrarna får vi dessutom chansen att (om vi vill, den är frivillig) gå en kurs i Écorché, som enligt läraren som håller i kursen är "Europas hårdaste konstkurs", något som ger ett enormt försprång i t.ex. modellering då vi lär oss minsta lilla detalj om hur kroppar är uppbyggda och rör sig.

Kortfattat: gsCEPT är sjukt awesome. Satsa på att komma in där om ni får chansen, utbildningen är bäst och vi får goda chanser till att arbeta inom både spel- och VFX-industrierna tack vare nära arbete med de största företagen i branschen och ett allmänt gott rykte tack vare att de som pluggat här gör så jävla bra ifrån sig. ;)

Nu hinner jag inte riktigt med att skriva mer, ska fortsätta jobba på spelet vi fått i uppgift att göra för att delta i Swedish Game Awards och förhoppningsvis vinna. Hoppas se dig i Skellefteå i höst! :D

MBoman

Inläggav MBoman » 2012-apr-02 12:17

Fillchiam

LÅTER FETT!

Ska skicka iväg mina arbetsprover nu i veckan, hoppas på det bästa!

Kanske stöter på varandra i höst då!

Fillchiam

Inläggav Fillchiam » 2012-apr-02 15:45

Awesome, lycka till! Om du kommer in, se till att vara med på nollningen också. Genuint roligt, ett minne för livet och man lär sig en massa om campus och stan. Rekommenderas varmt! :)

MBoman

Inläggav MBoman » 2012-apr-02 19:20

Haha, tror man e smått tråkig om man avstår från en nollning ;)

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-apr-04 14:34

Sounds legit!

LYCKA TILL BOMAN! :)

Användarvisningsbild
Olle Rydberg
Kontakt:

Inläggav Olle Rydberg » 2012-maj-05 14:02

Jag har gått på GScept (vilket var en kanon utbildning för mig), har även föreläst på Digital graphics och IAA via mitt dåvarande företag. Båda utbildningar verkade bra och studenterna visade hög kvalitet. Hade inte hört så mycket om IAA innan jag kom dit, men blev mycket väl mottagen och deras upplägg verkar bra.

Om du vill satsa på att bli modellerare så tror jag på att plugga mycket själv och verkligen satsa på grunderna. Jag gjorde misstaget att snöa in för mycket på programvara och vilka knappar man skall trycka på. Satsa istället på att lära dig rita och skulptera den hårda vägen (eventuellt sök in till konst skola) Använd studietiden till att fokusera på det Du vill!
Olle Rydberg - www.ollerydberg.se - Available for freelance

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-jun-11 12:17

När brukar man få veta om man blivit antagen?

Återgå till "Utbildning - Böcker - Skolor"