V-Ray 3 Distributed render, gamma lut problem

Allmänt om ljussättnings- och renderingsteknik. Här kan du ställa frågor om alla tänkbara renderare till Max (Scanline, Light Tracer, Radiosity, Mental Ray, finalRender, V-Ray, MaxwellRender, Brazil, mm).
Användarvisningsbild
Bjurhager
Inlägg: 34
Blev medlem: 2013-okt-04 8:53

V-Ray 3 Distributed render, gamma lut problem

Inläggav Bjurhager » 2014-nov-17 13:37

Hej,
Jag försöker sätta up Vray distributed render men stöter på ett konstigt problem. "Bifogad bild"

Lite bakgrund:
Bilden renderas och alla texturer laddas korrekt.
När jag renderar via backburner så renderas alla frames korrekt och gamma fungerar som det ska.
Problemet är med DR då server datorerna renderar för ljust.

Jag tror problemet ligger i Gamma / lut setting på något vis. Om jag kryssar ur enable gamma så renderar all korrekt men såfort jag klickar igång den igen med gamma 2.2 så blir DR fel.
Känns som att den sätter dubbel gamma på DR Burkarna.

Någon som har förslag på vad som kan vara fel?

Mvh / Fredrik
Bilagor
test.jpg
test.jpg (18.16 KiB) Visad 1501 gånger

Användarvisningsbild
Bjurhager
Inlägg: 34
Blev medlem: 2013-okt-04 8:53

Re: V-Ray 3 Distributed render, gamma lut problem

Inläggav Bjurhager » 2014-nov-19 12:48

[Problem solved]
Uppdatering av Vray fixade problemet.


Återgå till "Rendering - Ljussättning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster