V-ray shader uppbyggnad

Allmänt om material, texturering och maps-bilder.
vedran
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-jul-06 18:15
Ort: Örebro
Kontakt:

V-ray shader uppbyggnad

Inläggav vedran » 2010-sep-01 18:06

Vad anser ni om denna shader konstruktion (attach), har hört blandade recensioner från folk.
Jag tycker den är väldigt mäktig då det är så lätt att hela tiden gå tillbaka och ändra.

Berätta gärna vad ni tycker samt om ni har några alternativ till hur ni jobbar när ni materialiserar fotorealistiskt.

fred


Bild

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Inlägg: 4213
Blev medlem: 2003-okt-23 14:50
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: V-ray shader uppbyggnad

Inläggav Undersky » 2010-sep-02 11:54

No can see piccy.

vedran
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-jul-06 18:15
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: V-ray shader uppbyggnad

Inläggav vedran » 2010-sep-02 12:42

Bild

sorry

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Inlägg: 4213
Blev medlem: 2003-okt-23 14:50
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: V-ray shader uppbyggnad

Inläggav Undersky » 2010-sep-03 19:03

Well... funkar det så funkar det. Brukar väl själv använda VrayDirt som mask, men blir väl mest direkt i "grundshadern", t ex. i reflection eller diffuse. Men det där funkar ju också.


Återgå till "Material - Texturer - Maps"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster