problem med texture mapping i 3Ds 2012

Allmänt om material, texturering och maps-bilder.
Inu
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-jul-19 18:45

problem med texture mapping i 3Ds 2012

Inläggav Inu » 2012-maj-28 21:51

Använder particle flow med krakatoa i 3Ds 2012 och lyckas inte med att mappa partiklarna. Har tidigare gjort precis samma sak i 3Ds 2011 och funkade bra.
I 2012 har jag stängt av "use real-world texture coordinates" i customize/preference och i inställningarna för material editor.
Om jag mappar ett vanligt objekt så blir det korrekt men vad det gäller partiklar så spelar det ingen roll hur mycket jag ändrar texturen, det ser ändå lika ut. T.ex om jag har en cellular så blir det ingen textur över partiklarna utan bara en gyttrig mix av färgerna.
I particle flow har jag bundit en map från material editor med mapping object och mapping dynamic.
Har följt den här tutorial(även om jag i det här fallet inte använder fumefx)
http://www.youtube.com/watch?v=CvOmjq7zAgc

Återgå till "Material - Texturer - Maps"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster