UV-fråga gällande 3ds max 9

Allmänt om material, texturering och maps-bilder.
Jimpa
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-jun-24 23:03
Ort: Kristianstad

UV-fråga gällande 3ds max 9

Inläggav Jimpa » 2013-jan-01 20:36

Hej!
Jag hade en fungerande Diffuse-map i PSD. Gick i efterhand in i modellen och reducerade antal Tris med ca 20 %. Efter "operationen" passar inte texturen längre, trots att själva volymen och vinklarna på modellen inte förändrats (se fil). Har försökt Reloada, ändra till en sammanslagen JPG, använda alla UVW-funktioner i modifier List mm (channel är 1 överallt). Är det så att det helt enkelt inte gå att få passning om man ändrat i modellen?

Tacksam för svar!
Bilagor
DiffandeUV.JPG
DiffandeUV.JPG (78.31 KiB) Visad 1669 gånger

Användarvisningsbild
Flair
Inlägg: 398
Blev medlem: 2005-dec-16 16:32
Ort: Enköping

Re: UV-fråga gällande 3ds max 9

Inläggav Flair » 2013-jan-04 21:39

Ifall du ändrar polygonernas / vertexens antal så måste du mappa om allt.
CG - everything is possible

Jimpa
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-jun-24 23:03
Ort: Kristianstad

Re: UV-fråga gällande 3ds max 9

Inläggav Jimpa » 2013-jan-04 22:10

OK, tack Flair!

Jag befarade det...

Mvh


Återgå till "Material - Texturer - Maps"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster