Solidworks CAD

iJoakim

Solidworks CAD

Inläggav iJoakim » 2008-jan-11 2:19

Hej,
Det är så att jag på senare tid fastnat för 3ds max, Cinema 4D etc. Men förstår mig inte på dem riktigt, men har nu en fundering kring solidworks som jag kan endel om.
Och det kan jag lära mig bättre, men då till min fråga: Är det i klass med Cinema 4D? Går det att animera? Går det att rendera? Få till en snygg finnish etc? Eller är det mest för modelering? Eller behöver man då importa filerna från solidworks in till ett annat program för att fixa till själva grejerna man modilerat?
Jag tror ni förstår var jag vill komma....
I korta drag, fungerar Solidworks som ersättare för Cinema 4D? Eller måste man helt enkelt satsa på det, eller importera filer från solid till andra program för att få till det där lilla extra?
Fast har ändå bestämt mig för att lära mer Cinema 4D, men tänkte mest om man kan samköra programen, samarbeta mellan dem på något sätt?

Tacksam för svar!
Sport, design och fildelning.

Användarvisningsbild
Sebastian Ek
UNIX-Skägg
Kontakt:

Inläggav Sebastian Ek » 2008-jan-11 9:47

Även om det finns renderare till solid works så är det 2 helt olika program Solid Works är Ett CAD-program och det är inte Cinema, Max eller Maya.

Vad är det du vill kunna göra med programmet?

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2008-jan-11 23:15

Solid Works är ett CAD-program i vilket man jobbar med solidmodeller. Det lämpar sig utmärkt för konstruktionsdetaljer men inte alls för organiska former, tyg, växter, mm som man förhållandevis enkelt kan göra i 3ds Max, CINEMA 4D, Maya, mm.

Du kan dock på ett smidigt sätt importera dina SolidWorks-modeller dessa visualiseringsprogram. Bäst resultat får du med ett filkonverteringsprogram. Ett par bra sådana som kan hantera Solid Works-filer är Deep Exploration och Polytrans.

angelblue15

Re: Solidworks CAD

Inläggav angelblue15 » 2013-jun-12 14:37

Hej jag har exporterat ut ett obj objekt från blender i obj format, importerar det till meshlab och exporterar ut u3d fil som jag sen importerar in i acrobat pro. Jag kan nu rotera objekt i min pdf men jag får inte med material eller textur in i pdf filen, är det nån som vet hur man kan få med det?
tutorials and 200-120 dumps guide will give beginners a core overview of Adobe photoshop. Learn all about photoshop plugins using IBM free resources. For more detail Stanford University Good Luck

mantan

Re: Solidworks CAD

Inläggav mantan » 2013-okt-07 16:43

Detta program konverterar riktigt bra. Tack för att peka mig i rätt riktning.

Återgå till "3D-filformat - Import - Export"