Exportera objekt med flera UV channels?

Användarvisningsbild
tobiasniva
Inlägg: 96
Blev medlem: 2003-jun-16 14:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Exportera objekt med flera UV channels?

Inläggav tobiasniva » 2008-dec-02 4:26

Jag fösöker exportera objekt (till Blender) som bibehåller UV koordinater för 2 olika kanaler/channels.
Har testat *.3ds, *.obj, *.x, och *.nif...men inget av dessa format verkar exportera min 2:a UV-kanal. (har testat att importera tillbaka till 3DS Max - men ingen 2:a UV finns med...).

Någon som vet något format som bibehåller all UV-info?!

Användarvisningsbild
Björn Albihn
Moderator
Inlägg: 2481
Blev medlem: 2003-sep-27 1:57
Ort: Shanghai, China
Kontakt:

Re: Exportera objekt med flera UV channels?

Inläggav Björn Albihn » 2008-dec-02 9:59

Prova Autodesk FBX eller collada
Björn Albihn - http://www.albihn.net - Sök innan du frågar... On the other hand, you have five fingers.

Användarvisningsbild
tobiasniva
Inlägg: 96
Blev medlem: 2003-jun-16 14:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Exportera objekt med flera UV channels?

Inläggav tobiasniva » 2008-dec-02 13:08

Testat Collada. Dock fick jag det inte att funka med Blenders Collada-importer (v1.4 av den).
Har inte hittat någon FBX-importer för Blender....tyvärr.

Tack för tipsen dock!

Santis
Inlägg: 2451
Blev medlem: 2006-okt-22 20:51
Ort: Stockholm

Re: Exportera objekt med flera UV channels?

Inläggav Santis » 2008-dec-03 9:49



Återgå till "3D-filformat - Import - Export"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst