Lite om mig...

Är du en aktiv medlem i Animate.se? Då kan du skriva några rader om dig här.
Användarvisningsbild
Påkerman
Kontakt:

Lite om mig...

Inläggav Påkerman » 2017-jan-01 1:21

Hej!

Jag har tills nu följt den här sidan under flera år utan att vara registrerad medlem. Beslöt så idag att göra en ändring
på detta, särskilt som jag tror mina alster nu uppnått en så pass hyfsad nivå att man vågar presentera sig själv här...

Har alltid varit intresserad av allt som har med estetik & skapande att göra. Fotografering, teckning,
hantverk m.m. Photoshop och bildredigering/manipulering har varit ett intresse de senaste tio åren.
3D upptäckte jag först för ungefär 2,5 år sedan. Sedan dess har jag bedrivit egna studier...
Tyvärr så verkar det krävas mer än en livstid för att bli fullärd inom detta, men det är väl också det som är
det roliga. -Att det tycks finnas obegränsat med nya utmaningar hela tiden.
Önskar bara att jag upptäckt detta med just 3D lite tidigare...

Klarar att modellera, texturera, ljus/scensätta det mesta nu efter ritningar och skisser.
- Från byggnader, miljöer, människor, växter, möbler, kläder till genmanipulerade kor. Även grundläggande
rigging/animering. Har inte gjort just något kommersiellt ännu, utan mest för att öva & lära.
Försöker att prova på alla tekniker och möjligheter som finns inom programmen för att bättre kunna kombinera/koordinera ihop dessa.
Är för tillfället inne på modellering & visualisering av arkitektur, interiörer och möbler.
Har därefter tänkt fördjupa mig lite mera i sådant som människor, kläder & vegetation m.m.
Har en tidigare bakgrund inom slöjd och hantverk, vilket ju är till en viss fördel när det kommer till att
modellera möbler och kläder t.ex.

Tycker f.ö. att detta är vansinnigt kul att hålla på med! Tid och rum liksom bara försvinner ibland...
Hoppas att så småningom kunna finna en försörjning inom detta.

Program jag använder mig av: 3DS-MAX, Photoshop, After Effects, Z-Brush, Illustrator, Marvelous Designer.
Håller just nu på att lära mig grunderna i Unity.

M.V.H./P.Åkerman

Portfolio; MIN KREATIVA SIDA (= min provisoriska portfoliosida).

Bifogar några alster...
Bild
Hästspårvagn anno 1877

Bild
Stockholmsmiljö runt 1880 (Norrmalm, nu rivet)

Bild
Interiör samma byggnad

Bild
Hittade tyvärr ingen bra bild på mig själv, men väl på min familj...

Time-lapse test

Återgå till "Användarprofiler"