WW2 Dogfight

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
Stormraider
Inlägg: 1524
Blev medlem: 2004-jan-17 12:59
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Stormraider » 2009-feb-08 20:07

Ett av problemen är att du jobbar i recovery filer. Om filen sparas och du fortsätter på den finns det stor risk att felet också sparades, och det kommer krasha ännu mera. Så om du får en crash skall du helst inte använda recovery filen utan din senaste egensparade fil.
Det är min erfarenhet i alla fall.

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-08 20:27

Aha det kan iofs stämma i många fall. I mitt fall spelar det ingen roll eftersom "felet" är craft animation tools. Oavsett vilken sen jag öppnar blir det samma sak.

Jag lyckades iallafall göra vad jag skulle och nu xreffar jag in den i orginalscenen och det funkar utan några som helst problem.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-08 20:30

ghost_rider skrev:hah, nä att få det crasha är jag duktig på och behöver inte öva ;)
tänkte på spåren i sanden :=)



Aha :) Ja är det folk som vill veta kan jag nog smälla ihop en lite beskrivning på hur jag gick till väga.. Finns nog betydligt bätre metoder än min, men så länge det funkar till det jag vill ha det till så spelar det inte mig någon roll.

Btw här är en testrendering i fullstorlek.. Försöker få spåren att passa bätre med larvfötterna just nu.

Bilden
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
MovieMaker_3D
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-jan-30 23:03

Re: WW2 Dogfight

Inläggav MovieMaker_3D » 2009-feb-08 21:26

Johannes L. skrev:Aha :) Ja är det folk som vill veta kan jag nog smälla ihop en lite beskrivning på hur jag gick till väga.. Finns nog betydligt bätre metoder än min, men så länge det funkar till det jag vill ha det till så spelar det inte mig någon roll.

Btw här är en testrendering i fullstorlek.. Försöker få spåren att passa bätre med larvfötterna just nu.




Alltid kul med folk som delar med sig av hur de åstadkommer sina saker, oavsett om metoderna är de mest effektiva som finns tillgängliga eller inte. ^^

Keep it up..

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-08 21:36

Då knåpar jag ihop något så fort jag är klar med den här jäkla scenen. Börjar bli nöjd nu ;)
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
MovieMaker_3D
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-jan-30 23:03

Re: WW2 Dogfight

Inläggav MovieMaker_3D » 2009-feb-08 21:39

Vi väntar ;)

Men mest sugen är man på att se slutresultatet av ditt arbete. Det hela är väldigt inspirerande för eget skapande

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-08 22:30

Tackar :) Jo det lär dröja ett tag.. Allt ska ju renderas också.

Tryckte ut en preview så folk får kommentera om det är något de inte gillar. :) Under tiden den renderas för jag scen 3 sen. Den bör gå relativt snabbt då jag använder samma max-fil.

Tänkte slänga upp den på youtube men varför skulle det funka nu?
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

ghost_rider
Inlägg: 78
Blev medlem: 2008-okt-09 21:17

Re: WW2 Dogfight

Inläggav ghost_rider » 2009-feb-08 23:34

om du vill ha kritik så ska du få det :)
det är nog den rakaste stridsvagnen jag någonsinn sett, dom brukar bara allt annat än raka :) bulor o plåtskador.. fixa fixa :)
annars väntar jag med spänning på restultatet!

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-09 0:01

Aah tyvärr har du nog rätt i det. Det jobbiga är att det är den scenen som kraschar hela tiden så ska jag ändra nånting så kommer det ta en hel dag. Det tog 2 timmar att lägga på en ny textur på hjulen och uvw-mappa dem. =(

Det får helt enkelt föreställa att den är helt ny. Det utspelar sig ju trots allt på den tiden :)

Tackar dock för kritiken. Ska försöka lösa det på något vis. Märker jag att det inte funkar så får jag ha överseende med att den är för rak :)
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-09 0:15

NU gick det :)

preview på scene 2
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
milos fehir
Inlägg: 3150
Blev medlem: 2004-jan-07 18:23
Ort: Lund, Skåne, Sverige, Europa, Terra, Solsystemet, Vintergatan, Universum...och sen då?
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav milos fehir » 2009-feb-09 1:16

Fint gjort! Gräsbusken som drages upp där i slutet dock ser konstig ut. En stridsvagn gör spår i asfalt, så den plantan blir nog rätt så tilltygad av larvfötterna.
- Löfqvist & Kozic Konsult -
- Ta en rundtur i min virtuella lägenhet -

"The max is all around us, it combines us, penetrates us, the box, the sphere, the glass, the stone, the teapot. Luminous beings are we, rendered by powerful algorithms...not this crude matter."

Användarvisningsbild
AiCaramba
Inlägg: 29
Blev medlem: 2005-jul-21 16:50
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav AiCaramba » 2009-feb-09 3:00

din 109a behöver ett sikte!

Bild
ska sitta lite offsetat till höger
Bild
Det är alltid ok att ge mina verk kritik! kom an bara! =)

"...guns don't kill people... it's that certain noise they make..."

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-09 9:35

milos fehir skrev:Fint gjort! Gräsbusken som drages upp där i slutet dock ser konstig ut. En stridsvagn gör spår i asfalt, så den plantan blir nog rätt så tilltygad av larvfötterna.


Syns lite konstigt från perspektivet men larvfötterna går faktiskt inte över busken utan busken glider på skrovet under tanken. Kan hålla med om att det ser konstigt ut dock. Kanske får animera det bättre med nån ffd eller npgot.. Ska nog flytta på den så att det syns tydligare att den inte kör över busen med hjulen.. Tack för att du uppmärksammade det.

edit: gör dom verkligen spår i asfalt? Jäklar då är nog mina sandspår ganska töntiga i jämförelse :)


AiCaramba skrev:din 109a behöver ett sikte!


Oooh underbart, har haft svårt att hitta referensbilder på den.. Tackar för det. Hade du föresten något bra förslag på målningsschema?
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
AiCaramba
Inlägg: 29
Blev medlem: 2005-jul-21 16:50
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav AiCaramba » 2009-feb-09 22:38

Det är väldigt svårt att hitta någon 109g10 som skulle ha med öken att göra. Du kan ju alltid utgå från en tidigare ökenmålad version iofs =) Det blir inte rätt men det blir coolt endå!

bf109G-10
Denna e rätt najs och en korrekt målning av en sen g-10:
Bf109G10 "gelbe 6"

Denna är också en g10 som är lite mer ökeninriktad. Har dock inte kunnat gräva upp nåt om var denna stred. Men den ser ju bra ut =) :
Bf109G10, jg300 "gelbe 7"

Bf109G Trop
Ökenmålad g-4 som lätt borde gå att överföra till en g-10
Bf109G-4 trop, "weisse 10"

Samma sak med denna
Bf109G-2 trop, "schwarz 1"

Hoppas det hjälper =)
Det är alltid ok att ge mina verk kritik! kom an bara! =)



"...guns don't kill people... it's that certain noise they make..."

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-09 22:59

AiCaramba skrev:
Samma sak med denna
Bf109G-2 trop, "schwarz 1"




Ooh den blir det :) Den var lätt snyggast! Tackar så mycket, sätter igång med det någon dag framöver :)
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97


Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster