WW2 Dogfight

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
AiCaramba
Inlägg: 29
Blev medlem: 2005-jul-21 16:50
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav AiCaramba » 2009-feb-01 19:41

Det där är en bf109G-10. Den skulle passa betydligt bättre än en 109E i ditt scenario. Men om du ska göra om den du har till en bf109G så tycker jag nog att denna passar bättre eftesom du redan har gjort "typ" den canopyn samt insug med sandfilter: http://www.stelzriede.com/ms/photos/planes/me109.jpg

ska koka ihop en photoshop bild åt dig som poängterar skillnadera mellan E och G - Kommer upp senare ikväll =)
Det är alltid ok att ge mina verk kritik! kom an bara! =)

"...guns don't kill people... it's that certain noise they make..."

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-01 21:58

Amen nu har jag ju redan börjat ändra den :) Jag slänger upp en bild på hur den ser ut just nu. Renderad med sämre inställningar än den förra så linjer syns inte lika tydligt nu men du/ni ser nog skillnaderna.

Jaså du gör storkok i photoshop. Ser fram emot det :)

Bild
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
AiCaramba
Inlägg: 29
Blev medlem: 2005-jul-21 16:50
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav AiCaramba » 2009-feb-01 23:14

Okaj =) Kör på en bf109G-10.

Den välvda ytan jag pratar om är för att få plats med kulsprutor och turbo och samtidigt ha en strömlinjeformad kropp. Du klarar dig nog utan den i din modell tror jag. Men om rätt ska vara rätt... ;)

Bild
Det är alltid ok att ge mina verk kritik! kom an bara! =)



"...guns don't kill people... it's that certain noise they make..."

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-01 23:51

Ooooh mer feedback. Jag visste tydligen inte riktigt vad jag gav mig in på när jag börja med det här planet. Trodde inte det fanns så många olika varianter. Sätter igång med ändringar imorgon kväll. Ska försöka ändra allt du ritat så får du gärna säga vad du tycker sen.

Återkommer, och tack igen för din tid :)
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-02 21:43

Här kommer en ny bild på modellen. Jag har fått inse att jag har jäkligt bråttom att göra klart filmen så tyvärr hinner jag inte finslipa mer, förutom om det är nån jättemiss nånstans. Ska bygga inredningen på planet också och sen texturera hela shittet innan jag kan börja använda det till nånting..

Får se hur det går :)

Bild
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
AiCaramba
Inlägg: 29
Blev medlem: 2005-jul-21 16:50
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav AiCaramba » 2009-feb-02 22:23

Fint!

Det finns några saker som skulle kunna tweakas. Men med en snygg textur och rendering så kommer nog bara de mest insnöade människorna (jag) se om nån nit sitter fel! Tummen upp från mig =)

Säg till om du vill ha tips på målningsschema =)

/Tomas
Det är alltid ok att ge mina verk kritik! kom an bara! =)



"...guns don't kill people... it's that certain noise they make..."

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-02 23:11

Tackar, din förtjänst :P Ju mer man ändrar ju svårare blir det att hålla den buckel-fri dock. Kan inte ändra fästet till vingarna för vingarna är kollapsade (vet, man får inte göra så men hade inget val :)

Självklart vill jag ha tips på hur jag ska måla den. Kanske bör va något som passar strand/öken eftersom det är där scenariot utspelar sig.

Renderar föresten en bild på det lilla jag gjort på inredningen. Här är jag inte ett dugg petig med mått och sånt. Bara bygger det så det ser sjysst ut. Det ska inte synas mer än några få sekvenser från pilotens ögon. Jag vet att instrumentbrädan är alldeles för hoptryckt på bredden men orkar och hinner inte vara petig.

Bilden kommer snart :) Går inte snabbt med 2 buckets.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-03 0:09

Bilden på det lilla jag gjort på interiören nu. Som sagt vet jag att det är en del fel i proportioner och sånt men det skiter jag fullständigt i just nu :)

Däremot tar jag såklart alltid emot tips och kritik som vanligt :P Ska försöka klämma så mycket sladdar, spakar och bråte som möjligt för att få en så avancerad look som möjligt. Den som tittar på filmen ska helst inte hinna uppfatta hur mycket jag fuskar egentligen.
Bilagor
interior_1.jpg
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-04 0:10

Update.
Bilagor
interior_2.jpg
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

trollett
Inlägg: 109
Blev medlem: 2006-dec-15 3:16
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav trollett » 2009-feb-04 3:46

Ser riktigt bra ut! Kommer bli hur grymt som helst. :)

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-04 9:28

Tackar.. :)

I princip hela interoören är lowpoly fulmodellerad med 90% fusk men jag räknar med att några sjyssta texturer och material ska ta bort den där billiga känslan.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-04 10:07

Om jag hinner slänger jag upp en testanimation på tanken. Inte kunnat animera det ordentligt för min dator pallade inte med det men har pumpat in 4 gig mer minne nu så det borde inte vara några problem. Scenen med det nya planet gick från 20 fps till 155 fps i vyporten när jag la i mer minne, så hoppas det gör lika stor skillnad på hur den hanterar animeringen.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Gustav Göransson
Moderator
Inlägg: 3052
Blev medlem: 2004-jul-08 13:14
Ort: Göteborg och Finspång
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Gustav Göransson » 2009-feb-04 14:38

Johannes L. skrev:Om jag hinner slänger jag upp en testanimation på tanken. Inte kunnat animera det ordentligt för min dator pallade inte med det men har pumpat in 4 gig mer minne nu så det borde inte vara några problem. Scenen med det nya planet gick från 20 fps till 155 fps i vyporten när jag la i mer minne, så hoppas det gör lika stor skillnad på hur den hanterar animeringen.


Kan du inte optimera scenen på nått sätt typ använda en proxy som du animerar?

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Johannes Lindqvist » 2009-feb-04 15:55

Kan tyvärr inte det. I scenen finns bara tanken själv, och en mark den ska köra på. Tanken animeras med dummies, allt sedan är länkat till. Larvfötterna simuleras automatiskt efter tankens rörelser vilket ger en jäkla massa keyframes.

Grejen är inte att det inte funkar, för när den simulerat klart kan jag titta på det färdiga resultatet utan problem, men när jag sparar den tar det en halvtimme och sen går den inte att öppna igen. När jag öppnar den låser sig hela datorn och måste köra sladdryckar-omstart.

Men har som sagt inte testat efter jag la in mer minne (hade 3 gb innan och när jag animerade använde den 2,8 gb), så förhoppningsvis kommer det funka nu.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Gustav Göransson
Moderator
Inlägg: 3052
Blev medlem: 2004-jul-08 13:14
Ort: Göteborg och Finspång
Kontakt:

Re: WW2 Dogfight

Inläggav Gustav Göransson » 2009-feb-04 17:39

Använder du något plug-in eller har du gjort riggen själv? kanske det finns saker att optinmera i själva riggen?


Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster