SMG

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Zemund
Kontakt:

SMG

Inläggav Zemund » 2009-sep-27 20:55

Ja, Detta är faktiskt mitt första projekt, dvs om man nu inte räknar me ett litet fyrkantigt bord och en liten skål.

Den har än så länge tagit mig hela helgen att göra, och än så länge är jag faktiskt ganska nöjd, men jag skulle helst vilja få lite tips om hur jag skulle kunna få den bättre.
Om inte så blir jag glad för några kommentarer iallafall
Bilagor
Vanlig.jpg
Vanlig.jpg (20.53 KiB) Visad 1630 gånger
Shaded.jpg
Shaded.jpg (35.63 KiB) Visad 1630 gånger

Användarvisningsbild
Kostas.Gialitakis
Kontakt:

Re: SMG

Inläggav Kostas.Gialitakis » 2009-okt-01 20:54

Ser ut att vara på rätt väg.
Tänkt däremot på att runda av kanterna. Just nu ser det ut som att jag skulle skära mig både här och där om jag skulle försöka hålla i det där vapnet. Jag ser också en del N-gons med lite väl många sidor. Försök håll dig till fyrkantiga polygoner eller i värsta fall trianglar.

Börja bekanta dig med Soften/Harden Edge som ligger under Polygons modulen > Normals. Du kan använda dett på både object nivå och edge nivå på polygon objekt.

Keep it up.
Lärare i Spelgrafik på The Game Assembly
Min hemsida, http://www.kostas.se

Zemund
Kontakt:

Inläggav Zemund » 2009-okt-08 13:41

Ja, jag lärde mig att jag hade för många polygoner på några sidor, det är tur att man lär sig av sina misstag, iallafall ibland.

Tack för tipset, och jag ska genast försöka lära mig hantera soften/harden edge.

Användarvisningsbild
NinthJake
Kontakt:

Re:

Inläggav NinthJake » 2009-okt-10 23:16

Zemund skrev:Ja, jag lärde mig att jag hade för många polygoner på några sidor, det är tur att man lär sig av sina misstag, iallafall ibland.

Tack för tipset, och jag ska genast försöka lära mig hantera soften/harden edge.

Om du vill lära dig soft/hard edges så kan jag föreslå denna tutorial av Grant Warwick. Den är den mest hjälpsamma tutorialen som jag någonsin har sett.

Zemund
Kontakt:

Inläggav Zemund » 2009-nov-16 21:53

Änteligen har jag haft ork att arbeta mer på den här ''smgn'' :/

Har tyvärr haft fullt upp med skolan och lite andra konstigheter, så jag har inte fått arbeta lika fort som jag velat. men gjort är gjort.

och här har ni typ den klara versionen, ska försöka hinna med att uwmappa den och texturera.
Bilagor
Smg_wire.jpg
Smg_wire.jpg (42.29 KiB) Visad 959 gånger
smg_v5.jpg
smg_v5.jpg (11.55 KiB) Visad 961 gånger

Användarvisningsbild
jojomondag
Kontakt:

Inläggav jojomondag » 2009-nov-17 23:32

ser bra ut! hur många polygoner är du uppe i? tänkte om det kommer bli en spelmodel. Kul att se att du växer!

Mvh/jojo
What we do in life echoes in eternity.

www.josefnobach.se

Zemund
Kontakt:

Inläggav Zemund » 2009-nov-18 9:22

Den har 1925 polygoner just nu, förmodligen kan jag sänka den ännu mer dock.

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"