VW Transporter (T1)

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
urban_h

VW Transporter (T1)

Inläggav urban_h » 2009-dec-01 20:02

Nu är jag nästan klar med karossen... däcken ska ändras till mer högprofildäck. Mer jobb på hjulhusen återstår också . Sedan ska jag texturera i BodyPaint. VW Bussen är gjord i C4D och består av 10800 Polys. Modelleringstid ca 24 timmar.Kritik är gärna välkommet. Urban.
Bilagor
bild_67_no_texture2.jpg
bild_67_no_texture2.jpg (38.33 KiB) Visad 1148 gånger
bild_67_cell.jpg
vw_T1_wip1024px.jpg
Senast redigerad av 1 urban_h, redigerad totalt 2009 gånger.

Användarvisningsbild
mind_warps
Kontakt:

Re: VW Transporter Type1

Inläggav mind_warps » 2009-dec-01 21:42

1. har du använt blueprints? om inte, gör det... din modell ser ut som en box just nu. sök massa referensbilder med.
2. du bör se över hur du fördelar dina polygoner & försöka uppnå så jämn o slät yta som möjligt. Ska du köra lowpoly och ha en polybudget kan du inte spendera alla dina polygoner på däck som gör att resten av din mesh blir lidande.
3. hoppa inte över föregående steg... din modell behöver att du lägger ner omsorg och kärlek på den, inte rushas fram för att få en snabb rendering.

Gl

Användarvisningsbild
urban_h

Inläggav urban_h » 2009-dec-01 22:04

Tack för dina synpunkter !

Ser att du har gjort en sådan förut som jag inte kan mäta mig med...
Jag hade några skissbilder (från början) från olika vyer men dom var väldigt väldigt små och fel proportioner såg jag freestylade efter lite foton jag hittade på webben. Men en bra blueprint för att styra upp karossen skulle nog inte skada. Ambitionen är inte att göra en exakt kopia av original bilen för den är smal i mitt tycke utan en mer en tolkning av VW Type1.

/ urban

Användarvisningsbild
mind_warps
Kontakt:

Inläggav mind_warps » 2009-dec-01 22:15

Övning & tålamod ger färdighet sägs det. ;)

Gustav Göransson
Moderator
Kontakt:

Inläggav Gustav Göransson » 2009-dec-01 23:30

Om man får flika in med en rättning så är VW typ1 den så kallade Bubblan, VW typ 2 är den som är transportern (folkabussen).

Fint modellerat för övrigt =)

Användarvisningsbild
urban_h

Inläggav urban_h » 2009-dec-02 0:01

Tack !

Trodde "T" stod för type... för jag googlade på VW T1 och fick se en massa Folkabussar.
http://images.google.se/images?hl=sv&so ... CBcQsAQwAA

/ urban

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"