Animate.se

Din mötesplats för 3D-grafik!
Aktuellt datum och tid: 2014-dec-21 21:21

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Kategoriregler

Klicka här för att visa kategorireglerna

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: SkogsRå *Naket*
InläggPostat: 2011-mar-12 21:10 
Användarvisningsbild

Har påbörjat ett nytt projekt!

Detta skall bli min version av ett skogsrå!

Skogsrået var skogens oftast kvinnliga härskarinna, rådare över vilda djuren som hon ibland skänker till dem henne behagar. Hon lockar vandrare vilse och förför män som hon fattar tycke för. Framifrån är hon skön och tilldragande, men sedd bakifrån har hon ofta en ihålig rygg som ett gammalt träd. Längre norrut, i Dalarna och andra fäbodsområden, har hon istället en rävsvans som ibland sticker ut under klänningen. Den som haft sexuellt umgänge med ett skogsrå blir ibland inbunden och fåordig – hans själ har stannat hos henne.

Mål med projektet är att få en snygg model klar att skrivas ut i 3d printer! samt en spelmodel till min portfolio.

Concept

Bild

Saker som återstår på modelleringen är, Ögonbryn, hår detaljer, svampar, hår på rådjursdelen, och findetaljering(porer rynkor etc).

Bild

Nu blir det ut och springa! sen fixa till resten av modellering!

www.josefnobach.se

Inläggsrubrik: Re: SkogsRå *Naket*
InläggPostat: 2011-mar-31 19:31 

Låt mig börja med att säga att jag diggar konceptet! Med det sagt så finns det lite saker jag, som självutnämnd oknytts-expert skulle vilja påpeka. Skogsrået har vanligtvis inte rådjurskropp. Möjligen ett par rådjursben istället för vanliga, mänskliga sådana. Det som jag reagerade mest på är det som är mest utmärkande för skogsrået: Hålet i ryggen. Oftast har det beskrivits att dess rygg är "Som en murknad stock" eller något i den stilen. Nu snackar vi inte ett litet kvisthål, utan hela ryggen som en stock som murknat och fallit in så att det har blivit ett stort, ovalt hål, med trä inuti. Lite såhär: http://www.thomassondesign.com/file/img ... /misc1.jpg Bästa exemplet jag kunde hitta lite kvickt.

Det finns några småsaker att kommentera på vad gäller din modell också. Revbenen verkar lite väl framträdande, och så är det en konstig rand över magen, alldeles ovanför naveln i front-vyn, som det skulle vara snyggare om du slätade ut. Lite kortare armar, mindre händer och en mer krökt rygg skulle göra människo-delen lite mer attraktiv också. Skogsrået beskrevs ju som vackert och förföriskt.

Men, allt i allo, väldigt bra och kreativ modell, so far, kör på! :)

Inläggsrubrik: Re: SkogsRå *Naket*
InläggPostat: 2011-mar-31 21:53 
Användarvisningsbild

Tack så mycket hellspawned jag håller med dig i din kritik! jag kände att det skulle bli jobbigt att fixa till modellens trä bit och har därför dragit mig lite för att göra det. Samt ville jag försöka hålla mig nära min concept bild. Men har nu bestämt mig för att göra om den biten och rygg delen. Din concept bild var klockren måste jag säga! Rådjursdelen är för involverad i min vision för att ändra och så jag vill ha det. Det mest av anatomin generellt är redan åtgärdat. Armarna ville jag ha rätt stora då detta är hennes vapen så att säga, då det kommer att bli en spelmodel av det hela. krökt rygg skall jag deffentivt lägga till på min to do lista.

www.josefnobach.se

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]