Webs Blandade

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
Webdisciple

Webs Blandade

Inläggav Webdisciple » 2012-feb-28 21:09

Sådär, nu gör vi en egen tråd för mina bilder (tack för lånet av din, Johannes). Kommentera gärna, hårt eller mjukt. Man lär ju sig inget när folk är för snälla;)

Här har vi den, den felpostade Lighsabern som jag fick för mig var färdig, men har insett att jag vill göra lite mer med den. Tänkte fixa utbytbart munstycke, den känns ju lite som en ficklampa så varför
inte en saberlight 2000(om det stannar där får vi se) ;)

Blev ganska nöjd med modellen, The "beam" blev lite för tydlig i konturen, men ökar jag så den blir mer utfrätt ökar även glow attributet för mycket och det har man inte så mycket kontroll över i Maya vad jag har förstått. Om nå har tips på det mottages det mer än gärna.

Bild

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Re: Webs Blandade

Inläggav Tw0tw0 » 2012-feb-29 1:39

Lite nyfiken. Är det den röda knappen som aktiverar strålen? Vad bjuder dom andra fyra knapparna på? =)

Användarvisningsbild
Webdisciple

Inläggav Webdisciple » 2012-feb-29 10:07

Självklart måste man kunna ställa in styrkan i bladet + och -, sen är det ju också volymkontroll till den inbyggda radion, kom inte med fler jobbiga frågor nu;) Bra feedback dock ska kika på den biten:)

HeB44UM

Inläggav HeB44UM » 2012-feb-29 20:09

Bssswzzzz.. swouzzzzzzzz

:D

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-feb-29 20:42

haha! Som typ en dimmer-lampa? :)

Ja konturerna får mig att tänka lite på ett sånt där plast-leksaks-lasersvärd.
Borde ju finnas någon nice tutorial på hur man får till en schysst laser?

Användarvisningsbild
Webdisciple

Inläggav Webdisciple » 2012-feb-29 23:13

Ja, letat ihjäl mig efter tutorials, men hittar nästan bara för Max, inget vettigt för Maya. men Trial and error så fixar vi det nog i slutändan.
Klart man ska ha dimmer på lampan! =D

Uppdaterar lite, fixat "fästet" och en basic Lampa. Funderar också på en Taser tillsats så tjejerna har nått vettigt att använda den till;)
Mp3 borde ju va inbyggt i den med när den hänger i bältet hela dan, men vi får se hur långt jag orkar ta det. Kritisera mer än gärna.

Bild

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-mar-01 13:51

Hmm, Ja du borde ju kunna justera så du får bort dom där konturerna.

Mp3 idéen var ju klockren! Apples nya Isaber kanske? ;)
Haha, och en teser? Tror du inte ett lasersvärd duger som självförsvar? =D
Men kanske kunde vara något tjejerna kan använda om det inte finns någon handsome Skywalker i närheten? Lol

Aja hoppas du hittar en lösning för lasern! och alla grymma funktioner till Schweizersvärdet!
May the Force be with you!

Användarvisningsbild
Webdisciple

Inläggav Webdisciple » 2012-mar-01 23:02

Haha Isaber, klockrent! =)

Blev en Taser, ganska enkel sådan. Skulle tjejer springa omkring med saber delen hade de varken haft armar eller ben kvar;)
Fixade ett skruvhuvud utan boleans, kom gärna med kritik på den då de var första gången.

Bild

pssst (I´am your father!)

Användarvisningsbild
Webdisciple

Inläggav Webdisciple » 2012-sep-26 22:39

Hallå alla, har inte så mycket tid över nuförtiden men lite tid är paxad nu iafl=)

Har börjat pilla på en remake av Battlestargalactica Vipern, som just nu ser ut så här.
Bild

Målet är att slutligen få på lite textur tillslut. Kvar att göra nu är på med lite vapen, utblås för motorn och lite smågrunkor.

Om nån har någon input är det mer än välkommet=)

Im in it to learn=)

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"