Miljöer, exteriörer, byggnader, karaktärer

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
The Highwayman

Miljöer, exteriörer, byggnader, karaktärer

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-26 18:32

Hejsan

Detta är min "första" tråd och mitt andra inlägg här på animate. Ni får väldigt gärna komma med konstruktiv kritik och tips som kan vara matnyttiga. Jag tänkte börja med att posta lite verk som fortfarande är WIP. Alltifrån karaktärer till exteriörer/byggnader samt andra typer av miljöer. Dock inte i någon specifik ordning :)

The Highwayman

Re: Miljöer, exteriörer, byggnader, karaktärer

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-26 18:49

Här kommer först en liten dump. Allt är modellerat och texturerat/renderat i Maya, alternativt från viewporten i det här fallet.
Bilagor
building_f1b.jpg
Cartoony byggnad ^^ Maya's viewport
Leprechaun_House1.jpg
Litet pysslinghus Maya's Viewport
dantes_pizza_textured WIP.png
Pizzeria ^^ Maya's Viewport

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Inläggav Johannes Lindqvist » 2012-mar-26 20:19

Men titta! Nån med riktigt kreativt sinne. Du har något som ofta glöms bort, känslan för detaljer. Enkla modeller, men ack så snygga!
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-26 21:16

Johannes Lindqvist skrev:Men titta! Nån med riktigt kreativt sinne. Du har något som ofta glöms bort, känslan för detaljer. Enkla modeller, men ack så snygga!

Tackar tackar, bugar och bockar!

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-26 21:25

Här kommer nästa dump. Gränden är renderad med Mental Ray. Har dock funderat på att använda mig utav Vray men inte tagit det steget ännu. Hmm, kanske värt att testa?
Och så var det lite props också ja, inget fancy. Har många fler saker som inte är färdiga :( jag är rätt så dålig på att avsluta npgot jag börjat på hehe.
Bilagor
Props1.jpg
Random props
Gränd vy 2 WIP2.jpg
Gränd vy 2 ^^
Gränd vy 2 WIP2.jpg (244.04 KiB) Visad 4928 gånger
Gränd vy 1 WIP.jpeg
Gränd vy 1 ^^
Gränd vy 1 WIP.jpeg (213.48 KiB) Visad 4928 gånger

Användarvisningsbild
Tw0tw0

Inläggav Tw0tw0 » 2012-mar-26 21:51

GRYMT! Stenhård follow på den här tråden! KEEP IT UP!!

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2012-mar-26 23:27

Varmt välkommen till Animate The Highwayman! :)

Det är mycket sköna modeller du skapat. Jag är svag för sneda och organiska former i 3D-scener. Riktigt snyggt!

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-26 23:55

Tw0tw0 skrev:GRYMT! Stenhård follow på den här tråden! KEEP IT UP!!

Tack så mycket, verkligen kul att du tycker om det. I shall try my best! Thanks for the encouragement!

Paulo Kiefe skrev:Varmt välkommen till Animate The Highwayman! :)

Det är mycket sköna modeller du skapat. Jag är svag för sneda och organiska former i 3D-scener. Riktigt snyggt!

Tackar så hjärtligt för välkomnandet. Jag har tidigare funderat på att bli medlem men jag har totalt glömt bort det. Men jag antar att det aldrig är för sent.^^
Tackar så mycket, kul att du gillar det! Jag har alltid tyckt om att ha med lite organiska former och en förskjutning, mer skevt och mer skavanker för att bryta upp mönster och repetitioner. Samtidigt är en stil jag alltid gillat och inspirerats utav. På så sätt tycker jag att det blir mer liv i allt även om det tenderar att gå mer åt cartoon vilket är något jag siktar mer på med de här modellerna. Tack än en gång!

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2012-mar-27 7:42

Kul att du hittade hit till Animate. :) Det är inte något stort forum om man jämför med stora internationella men tanken är ju att ha ett litet svenskt krypin för 3D-artister.

Gällandet ditt modelleringsstuk på husen så påminner det mig om klassiska stop-motion sett som är byggda i miniatyr. Mycket nice! Dina texturfärger är detaljerade och fint mättade i färg och ljuset har en fin dagsljusstämning. Det enda som jag instinktivt saknar lite är djuposkärpan, men det är ju en WIP än så länge.

:)

Santis

Inläggav Santis » 2012-mar-27 10:26

Paulo tog orden ur munnen på mig :)
Ser riktigt trevligt ut :)

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-27 21:02

Paulo Kiefe skrev:Kul att du hittade hit till Animate. :) Det är inte något stort forum om man jämför med stora internationella men tanken är ju att ha ett litet svenskt krypin för 3D-artister.

Gällandet ditt modelleringsstuk på husen så påminner det mig om klassiska stop-motion sett som är byggda i miniatyr. Mycket nice! Dina texturfärger är detaljerade och fint mättade i färg och ljuset har en fin dagsljusstämning. Det enda som jag instinktivt saknar lite är djuposkärpan, men det är ju en WIP än så länge.
:)

Kul att det finns ett sånt här forum även om det inte är jättestort. Även roligt att få se att det finns ett stort intresse för 3D grafik rent generellt.^_^
Angående husens stil så kanske det faktiskt påminner om stop motion, har faktiskt inte tänkt på det. Det ligger nog nånting i det du säger. Jag använder mig utav Maya's physical sun and sky som egentligen är ganska klumpigt att använda då man har en hel del parametrar och attribut att manipulera för att få det "rätt". Men när man väl f¨r det rätt för ändamålet blir det fina resultat. Texturerna var väldigt urtvättade i början tills jag kom på att jag kunde använda mig utav en gamma correction nod för att koppla till materialens textur, därav mättnaden :) DOF är något jag planerat lägga till alldeles i slutklämmen men tack för påminnelsen :)

Santis skrev:Paulo tog orden ur munnen på mig :)
Ser riktigt trevligt ut :)

Hehe ^^ Tack så mycket! :)

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-27 23:15

Här är en ny liten byggnad som jag hållit på med lite grann. Den har en liten gränd som jag skall fylla med lite random skräp. Det är tänkt att det skall vara en liten antikvitetsaffär. Har dock en hel kvar att göra på den. En wireframe från viewporten. Lite synd att det är 250kb som gräns för bilder. Får alltid förminska eller rendera ut smått, alternativt kanske man skulle använda photobucket eller nåt?
Bilagor
Antiquity_store_WIP.jpg
Antikvitetsaffär ^^

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-27 23:28

Här är en rolig liten karaktär. En levande kaktus som dock inte är helt klar. Behöver textureras och riggas/skinnas. Ett problem är att taggarna är vertextpunkter som jag extrudat vilket i sin tur har medfört att jag fått en hiskelig mängd ngons :( Det behöver också fixas. Ögonen är dock riggade och ger ett härligt cartoon intryck yaay!
Bilagor
The_Cactus WIP.jpg
Le cactus close up ^^
The_Cactus.jpg
Le cactus ^^

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-28 15:31

Här är en lite uppdatering på antikvitetsaffären :D Inte så jättestor uppdatering, men lite i vart fall. ^^ Den blir iallafall väldigt lik konceptskissen :) Snart dags att UV unwrappa och texturera. Jag behöver dock bara städa upp den lite grann.
Bilagor
Antiquity_store_WIP2.jpg
Antkvitetsaffären ^^

The Highwayman

Inläggav The Highwayman » 2012-mar-31 1:30

Har inte hunnit med så mycket idag, men jag har UV-mappat lite grann i allafall. :)
Bilagor
Antiquity_store_WIP3_UV.jpg
UV-mappad ^^

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"