Pontiac Firebird '68

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
danielenervald
Inlägg: 63
Blev medlem: 2011-jan-11 23:56

Pontiac Firebird '68

Inläggav danielenervald » 2012-apr-11 15:44

Påbörjar ett försök att modellera en bil. Nu förstår jag så klart att den här är usel men vad bör man tänka på när man modellerar bilar eller liknade?
Bilagor
Pontiac Firebird.jpg
Pontiac Firebird utan textur.jpg
Pontiac Firebird wire.jpg
_______________________________________________
3D-Generalist

Maya, Vray, photoshop, after effects

danielenervald
Inlägg: 63
Blev medlem: 2011-jan-11 23:56

Re: Pontiac Firebird '68

Inläggav danielenervald » 2012-apr-11 21:36

Gjorde nya däck men dom blev åt h-vete för hög-poly...
Bilagor
Untitled 1wire.jpg
Untitled 1.jpg
Untitled 1.jpg (91.07 KiB) Visad 2567 gånger
_______________________________________________
3D-Generalist

Maya, Vray, photoshop, after effects

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Inlägg: 4256
Blev medlem: 2004-jun-27 1:04
Ort: Osby - Skåne / Olofström - Blekinge
Kontakt:

Re: Pontiac Firebird '68

Inläggav Johannes Lindqvist » 2012-apr-12 9:40

Absolut inte usel. Ser ut som en bra början. Dock några saker man ska tänka på innan man ställer till det för sig själv är i första hand alltid att försöka ha så få polygoner som möjligt.

Men innan jag säger för mycket skulle jag vilja veta vilket program du använder och vilken metod du använt för att bygga? Varför jag undrar om metoden är för att jag ser att du har väldigt mycket trianglar i fronten vilket alltid är något man vill undvika om man vill använda någon form av meshsmooth på modellen för att få runda fina former och skarvar.
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

danielenervald
Inlägg: 63
Blev medlem: 2011-jan-11 23:56

Re: Pontiac Firebird '68

Inläggav danielenervald » 2012-apr-13 8:21

Jag bygger i cinema 4D r12. Jag vet inte riktigt vilka metoder och finns men jag har gjort alla polygoner från scratch och lagt den i en symmetry.
_______________________________________________
3D-Generalist

Maya, Vray, photoshop, after effects


Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster