Omrendering av examensjobb

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
danniiboy
Kontakt:

Omrendering av examensjobb

Inläggav danniiboy » 2012-aug-12 19:53

Hallå där!

Har nyligen påbörjat att rendera om ett tidigare examensjobb.

Tar gärna emot positiv och negativ kritik, försöker bli bättre! :)

(ignorera böckerna, upptäckte att jag hade missat dom efter renderingen var klar!)

Har använt mig utav 3D Max, V-Ray och lite Photoshop.
Bilagor
ExamensJobbReRender.jpg
Omrendering

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Re: Omrendering av examensjobb

Inläggav Johannes Lindqvist » 2012-aug-13 0:47

Ser mycket bra ut.. Dock har du ju gjort det ganska enkelt för dig att rendera en relativt intetsägande bild. Det finns lixom ingenting bilden vill berätta.

Ska man bortse från motiv finns det inte mycket att gnälla på. Det första jag reagerar på är att golvet ser alldeles för cleant ut. Vid en sån närbild borde man dels se tunna tunna skarvar och ojämnheter mellan parkettplattorna (även om de är jäkligt små även med riktig parkett blir det aldrig helt 100%), men viktigast av allt är väl lite repor och märken, lite smuts runt bordsbenet kanske... Alla sätt att "skita ner" bilden bidrar oerhört mycket till realismen. Även om det bara är små dammkorn på golvet som man egentligen inte lägger ögonen på, uppfattar man det undermedvetet och tolkar bilden annorlunda.

Hade även gärna velat se lite direkt ljus så det blir nån skugga av bordsbenet. Tittar man på bilden i full skala ser det bra ut men kollar man en bit ifrån, känns det som att det inte finns några skuggor alls.

För övrigt med material och ljus ser det skitsnyggt ut!
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"