Hypersleep chamber

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Re: Hypersleep chamber

Inläggav kkolompar » 2013-jun-11 0:04

Ber om ursäkt att det har varit en såpass lång väntan mellan uppdateringar. Har gjort annat. Men nu...Jag har gett mig en vecka på att modellera klart CRYO så jag kommer att uppdatera allteftersom.
Nästa tisdag ska det vara klart alltså:)

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-jun-12 16:07

En liten uppdatering:

Genom de tre fönstren kommer vi se en bild av rymden. Vid närmare eftertanke så har jag bestämt att det ska inte vara någon planet med i den:)

Teknisk fråga: Jag har för mig att jag har läst att man kan projicera en bild av till exempel rymden i en cirkulär form så det ser rätt ut. Är det någon som vet vad den tekniken heter och ungefär vad den går ut på?:)
Bilagor
20130612-render_13_modeling.jpg

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2013-jun-13 13:32

kkolompar skrev:En liten uppdatering:

Genom de tre fönstren kommer vi se en bild av rymden. Vid närmare eftertanke så har jag bestämt att det ska inte vara någon planet med i den:)

Teknisk fråga: Jag har för mig att jag har läst att man kan projicera en bild av till exempel rymden i en cirkulär form så det ser rätt ut. Är det någon som vet vad den tekniken heter och ungefär vad den går ut på?:)

Oftast "Environment mapping", alternativt "Reflection mapping" (det är samma sak, egentligen). Man behöver en bild som är anpassad för det, vilket t ex. många HDR-bilder är.

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

CRYO.

Inläggav kkolompar » 2013-jun-14 16:30

Tusen tack Undersky. Jag ska titta på det:) Sen blir det ju till att skapa en HDR bild:).

Lägger upp en modellerings update senare inatt.

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

CRYO modellering.

Inläggav kkolompar » 2013-jun-16 2:34

Här kommer då en mindre uppdatering. Fas 2 består av att bestämma paneler runtomkring och designen på väggarna bland annat.Högteknologiska prylar såsom elektrokemiska batterier (En i backup) robotarmar för glaset i sängen och en mekanisk arm för att to bort skyddet. Det tillkommer även en bio sensor för att kolla av värden på individen som ligger i sängen. Ni får jättegärna komma med kritik och ideer. Ljuset just nu är endast ämmad för modellering.

Väldigt kul att hålla på med det här.

Den är fortfarande väldigt "ostädad" så ni får ta hänsyn;)
Bilagor
animate.jpg
animate2.jpg

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-jun-19 14:46

Jo, tänkte börja kanske med att introducera mitt projekt lite mer. Först och främst så vill jag berätta hur det kom sig att jag valde just denna bild. Jo, jag har varit smått inttresserad av konst under en längre period. 3D är en otrolig spännande värld och jag bestämde mig att ta en kurs på Online Gnomon School of Visual Effects. Jag kan med säkerhet säga att det är en av de bästa upplevelser jag har haft inom området. Erik Keller, läraren, ställde upp extra mycket och gick utanför ramarna för att hjälpa. Det är inte bara teknik man lär sig. Visst, det är ju en del av det hela, men jag tror det döljer sig djupare saker bakom det. Kunde tyvärr inte slutföra den pga sjukdom men jag bestämde mig ändå att avsluta det.

Eric ville att vi skulle göra ett rum. Helst tagen ur en film. Kanske något du har sett och vill förändra eller förbättra. Det är upp till dig.

Själva grund ideen var att komma bort från det världsliga och avspegla en öde plats någonstans långt ute i rymden på ett rymdskepp. och njuta av utsikten innan du la dig i en av de högteknologiska sängarna för att resa mot din destination som kan ta år eller mer.
Bilagor
Alexander.jpg

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-jul-09 11:30

Håller på och omdesignar sängarna. Här är några wireframes.
Bilagor
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-sep-30 1:31

Uppdatering på terminalerna.....fortfarande WIP.
Bilagor
render_04.jpg

Användarvisningsbild
Johannes Lindqvist
Moderator
Kontakt:

Inläggav Johannes Lindqvist » 2013-okt-01 0:57

Riktigt kul att se när man designar delarna själv också. Gott jobbat, se till att hålla igång motivationen! :)
Johannes L Visualisation
http://www.JohannesL.se
hej@JohannesL.se
0703 12 66 97

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-okt-02 17:02

Stort tack Johannes!! Ska hålla igång elden:)

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-okt-03 20:49

Det blir inget mer idag:)

-Med monitorerna ska jag måla UI i Photoshop. Kommer att göra egna som känns mer relevanta för scenen.
-En del bitar kvar som ska sedan designas.
-Är inte säker på sensorn ovanför mittskärmen. Det är en multipurpose communicator. Kanske gör den handhållen istället.
-Geometrin är inte perfekt. Tänkte se till att det bli någorlunda bra allafall.
-Ville skapa något någon skulle vilja använda:) och som ser ut att tillhöra där.
Bilagor
view_01.jpg
Terminal_WIP

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-okt-06 19:37

Jag har en fråga till er. Jag undrar vad ni tycker om en grej. Ska jag behålla tangentbordet? En anledning till det är att det är kanske touch monitorer. Själv gillar jag idén med ett lysande UI keyboard device. En kompis tyckte tvärtom, han sa "Loose it".

Tack för att ni tog er tid att läsa detta.

Ha det:)

K.

Khamla

Inläggav Khamla » 2013-okt-07 9:56

Jag tycker att det är ett väldigt bra arbete du gör. Intressant projekt,
spännande att se hur det utvecklas hela tiden.

Personligen tycker jag att om du ska ta bort tangent bordet ha någonting annat där istället.
För annars kan det bli väldigt tomt, eller att det ser ut som ett notställ. Testa göra det
till ett futuristisk mixerbord eller "kommandokontrollapparatår2567". Ser inga problem om
du tweakar ett tangentbord. Detta är bara min åsikt, hoppas det hjälper något!

Keep up the good work!
/ Khamla
www.squareme.info

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2013-okt-08 22:30

Sjysst Khamla:). Tack så mycket..det är motiverande när någon annan gillar det du pysslar med....det är en övning och det har varit väldigt spännande hittills.
Fler har sagt "notställ".....jag vet inte riktigt om det var meningen..... Och när det finns UI på de, kommer det kanske bli klart...:)

Tack för din åsikt. Hmm, ja, jag kanske tweakar och bygger på keyboarden.Det känns bäst. Det är en bra idé....

Håller på och går över till MODO, så jag försöker lära mig det. Allafall, jag lägger upp några uppdateringar snart:)

PoulZen

Inläggav PoulZen » 2013-okt-13 10:54

Halkade in på din tråd och blir imponerad av allt du designat. Är ännu mer nybörjare på 3d än du och tycker det är jätte roligt. Designa ett helt rum tänker jag inte ge mig in på dock.
Går du någon utbildning där du ska använda detta projekt eller är det enbart för självlärning?

Angående din sista fråga: Varför inte skippa tangentbordet, och göra en liten hållare för ett par futuristiska ui vantar, på så vis kan du behålla sensorn ovanför skärmarna och göra om den till en hologramprojektor och även lägga till en hologram bild ovanför stationen till din slutliga rendering.

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"