minimonster

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Re: minimonster

Inläggav Paulo Kiefe » 2013-feb-04 22:14

Heheh... då kanske vi får vänta på bio-3D-printrar så att små söta monster kan 3D-printas av celler till en levande organism. :)

Santis

Inläggav Santis » 2013-feb-04 22:40

Säg till direkt om ni får in en sån! ;D

Matchbox

Inläggav Matchbox » 2013-feb-05 0:09

Santis skrev:Haha, grymt jobbat! :)

Tack Santis!
Paulo Kiefe skrev:Hehe... verkligen coolt och inspirerande att du drev projektet helt från början till slut. Det var säkert en hel del slit.

Tack för att du delade med dig av det här på Animate! :)

Jag kan fixa en liten 3D-utskrift av monstret om du vill.

Tack Paulo! Det var en del slit, men fantastiskt roligt och lärorikt.
Jag skulle tycka det var ascoolt med en liten 3d-utskrift av monstret!

Santis skrev:Vem vill ha en statisk utskrift när man har den levande i en kartong? ;)

He,he!
Paulo Kiefe skrev:Heheh... då kanske vi får vänta på bio-3D-printrar så att små söta monster kan 3D-printas av celler till en levande organism. :)

Santis skrev:Säg till direkt om ni får in en sån! ;D

Jag passar också på att förhandsboka en sån!

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2013-feb-05 10:30

Matchbox skrev:Jag passar också på att förhandsboka en sån!

Låter utmärkt! Se bara till att skicka mig en 3D-fil så fixar jag det när det kommer upp en lucka. Det du kan göra enklast är att exportera ut modellen som en .3ds-fil eller vrml-fil (inklusive texturer). Zippa det och skicka mig det via e-post eller dropbox-länk, osv.

Matchbox

Inläggav Matchbox » 2013-feb-05 13:41

Paulo Kiefe skrev:Låter utmärkt! Se bara till att skicka mig en 3D-fil så fixar jag det när det kommer upp en lucka. Det du kan göra enklast är att exportera ut modellen som en .3ds-fil eller vrml-fil (inklusive texturer). Zippa det och skicka mig det via e-post eller dropbox-länk, osv.

Coolt! Några frågor bara, har ju inte någon koll på hur det funkar med 3d-utskrifter... Hur detaljerad modell är optimalt för utskrift? I zbrush är det ju miljonvis polygoner men i max är det ju superfå fast med displacement map. Hur många polygoner är brukligt? Man kan ju använda Decimation Master i zbrush för att få ner polygonantalet. En annan fråga gäller ögon och tänder, dessa är ju separata objekt. Spelar det någon roll?

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2013-feb-11 21:28

Jepp... Decimation Master är det som du kan göra för att få ner polygonantalet. Det bästa är att du kanske hamnar på hundratusen trianglar eller kanske upp till tvåhundra.

Du kan exportera alla objekt som enskilda delar så kan 3D-skrivaren (ZPrinter 650) fixa det. :)

Matchbox

Inläggav Matchbox » 2013-feb-13 15:28

Paulo Kiefe skrev:Jepp... Decimation Master är det som du kan göra för att få ner polygonantalet. Det bästa är att du kanske hamnar på hundratusen trianglar eller kanske upp till tvåhundra.

Du kan exportera alla objekt som enskilda delar så kan 3D-skrivaren (ZPrinter 650) fixa det. :)

Hej Paulo!
Jag har skickat en dropboxlänk till din epost här på forumet. Jag är oerhört glad och tacksam för ditt intresse och feedback här på forumet. Och för möjligheten att få se modellen som 3d-utskrift! Ascoolt!!!

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2013-feb-13 15:54

Kul att du gillar tanken om att ha den som en liten figur på riktigt. Vi har (som det heter på ren svenska) asmycket att göra men jag fixar det så fort vi får en lucka. :)

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"