Redshift-tester

Här kan du publicera dina pågående 3D-projekt, allt från 2D-skisser till ditt färdiga resultat. Du kan också ge och ta emot konstruktiv kritik. Läs alltid författarens hela inlägg och respektera deras önskemål om kommentarer.
Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Redshift-tester

Inläggav Undersky » 2014-apr-18 11:34

Har under senaste månaderna testat en renderare som heter Redshift, en GPU-renderare som är ruggigt snabb! Kan äntligen rendera med riktigt dof, motion blur, suddiga reflektioner och GI utan några större problem. Så jag tänkte att jag kan ha en liten tråd där jag slänger in tester.

Kopierar även infon från min Redshift-tråd.

Test 01:

Bild

https://www.youtube.com/watch?v=rauukQewjKc

This was to try out render times with all the bells and whistles combined. So we have GI (brute force / Irradiance Point Cloud), dof, motion blur, SSS (Rate: Medium, Interpolation Quality: Medium) and glossy reflections.

Min samples: 1
Max samples: 256

The mesh is a redshift proxy (had to re-export it when updating to the latest beta version) with about 5 million polygons. I instanced it 6 times to build this island snow cliff thingy.

Initial render times were 5-6 minutes at 1280x545, but after moving the proxy from my network to my local machine I cut it down to 3-4 minutes on my GTX 580. I had some memory to spare, so I increased the reserved memory (gave it an extra 500 mb), which gave me 01.30min / frame as the speed record.

Test 02:

Bild

https://www.youtube.com/watch?v=GqRR-_oV7_E

Another Redshift test. The first part, in the Sponza Atrium, rendered at 1-3 minutes per frame (3 minutes with the most dof). Outside, in the Minecraft town, render times were around 40-50 secs per frame when there was little to none dof.

This was to test how GI worked with an animated light source (the sun) and maximum amount of bounces (15). Dof, motion blur and glossy reflections / refractions in the Sponza Atrium and Buddha. Standard phong shaders on the Minecraft town.

The models can be found here: http://graphics.cs.williams.edu/data/meshes.xml

GTX 580 with 3GB RAM, 12GB ordinary RAM and a 4 core i7.

Music is 5 23 by Global Communication

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Re: Redshift-tester

Inläggav Paulo Kiefe » 2014-apr-20 21:51

Coolt att du använder Redshift! Jag har velat göra det men inte kommit till skott än. Verkar lovande med hastigheten.

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2014-apr-21 18:51

Paulo Kiefe skrev:Coolt att du använder Redshift! Jag har velat göra det men inte kommit till skott än. Verkar lovande med hastigheten.

Ja, det är riktigt imponerande tider man får. Har gjort ett litet projekt på jobbet med det också, men inte fått tillfälle att göra något riktigt stort projekt än. Snart kommer de med volumetrics, så det ska bli grymt kul att se vilka tider man får då. Slänger nog upp en till testfilm då.

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2014-apr-22 16:06

Undersky skrev:Slänger nog upp en till testfilm då.

Ser fram emot det :)

Användarvisningsbild
kkolompar
Kontakt:

Inläggav kkolompar » 2014-maj-11 17:58

Mycket imponerande.

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2014-jun-18 12:27

Tackar!

Här kommer ett nytt test. Ligger på runt 04.00 - 04.30 min per frame, med GI, dof, motion blur, volumetrics. Blev lite fel med fokuseringen plus att partiklarna inte riktigt gör som jag vill.

Bild

Användarvisningsbild
Undersky
Moderator
Kontakt:

Inläggav Undersky » 2014-jun-22 17:39

Tackar, och tackar för blogginlägget =) Håller på med nästa test (som jag kanske kommer använda till andra saker framöver). Ska prova pusha SSS:en och raytracing till max nu, tillsammans med volumetrics såklart. Ska bli kul att se vilka tider man kan få.

Återgå till "Galleri - Utveckling - WIP"