Allan McKay waterdrop tutorial

Forum som relaterar till 3ds Max inbyggda fysikaliska system Reactor, samt partikelsystem.
Hellspawned
Kontakt:

Allan McKay waterdrop tutorial

Inläggav Hellspawned » 2008-apr-16 5:24

Tänkte väcka minnena till liv vad gäller Pflow, så jag laddade ner denna (eftersom den jag hade på datorn, som är ett år gammal eller mer, verkade korrupt) men den nya som jag laddade ner hade precis samma problem. Ungefär varannan frame i videon var svart, och hälften av de frames som faktiskt hade någon bild var bara ett oförståeligt mischmasch av pixlar.

Här ligger tutorialen:
http://www.charleycarlat.com/amckay/tut ... op_tut.avi

Använde VLC media player för att öppna (liksom jag har gjort på alla andra McKay-tutorials jag kört igenom, och denna är den första som beter sig såhär underligt)

Måste jag använda nån speciell codec för att filmen ska fungera ordentligt? Jag menar, nån annan än DivX codec?
When life gives you lemons... BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!!

Användarvisningsbild
aszazeroth
Kontakt:

Inläggav aszazeroth » 2008-apr-16 6:58

verkar saknas information om codec formatet i headern på filen (ie filen är trasig), så den visar "råa" frames. Antingen får man hacka runt själv, eller använda en divX cleaner som fixar till det. Troligen kan man trixa med virtualdub med om man har tur.

Stefan40

Re: Allan McKay waterdrop tutorial

Inläggav Stefan40 » 2008-jun-16 17:30

Precis, Allan kör med Techsmith.
Sedan kan du titta på hans sida som har en del nya tutorials, mest om FumeFX och någon ny om Afterburn 4, de gamla ligger också kvar!

www.allanmckay.com

/Stefan

Återgå till "Reactor - Partikelsystem - Dynamik"