Svävande spheres

Forum som relaterar till 3ds Max inbyggda fysikaliska system Reactor, samt partikelsystem.
tommen
Inlägg: 183
Blev medlem: 2005-okt-29 1:34
Ort: Finland

Svävande spheres

Inläggav tommen » 2008-sep-17 7:49

Hejsan.
Nu är det så att jag har gjort en kub, och inuti kuben vill jag ha en massa spheres som svävar runt.
Jag vill inte att dom skall gå utanför kuben, utan endast inuti, så om dom t.ex. rör en av kubens väggar, så studsar dom bort från väggen.

Det går ju förstås att animera manuellt, men när det är flera 100 spheres som skall animeras så lär det ta 100 år. :)

tips?

tommen
Inlägg: 183
Blev medlem: 2005-okt-29 1:34
Ort: Finland

Re: Svävande spheres

Inläggav tommen » 2008-sep-17 8:40

Gah, löste detta precis efter jag postat. Gjorde deflectors innuti kuben så studsar sphererna runt..

Så, så enkelt var det : )

Albin
Inlägg: 101
Blev medlem: 2003-jun-16 15:03
Ort: Göteborg

Re: Svävande spheres

Inläggav Albin » 2008-sep-19 13:26

Hej,

Jag ska göra liknande animering, fast massa bollar runt en stång i en rör. Bollarna ska snurra runt stången och till slut komma ut ur rören. Hur gjorde du? Var det partiklar du animerade eller vad? Om det inte är hemligt vill du posta scenen?

Tack.

/Albin

Albin
Inlägg: 101
Blev medlem: 2003-jun-16 15:03
Ort: Göteborg

Re: Svävande spheres

Inläggav Albin » 2008-sep-19 13:42

jag löste det... det var så enkelt..... deflector, bind space warp...


Återgå till "Reactor - Partikelsystem - Dynamik"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster