Lysande partiklar, hur gör man detta?

Forum som relaterar till 3ds Max inbyggda fysikaliska system Reactor, samt partikelsystem.
Putte08
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-maj-29 14:27

Lysande partiklar, hur gör man detta?

Inläggav Putte08 » 2012-maj-29 14:47

Har jobbat väldigt lite med partiklar, så jag kan nästan ingenting om det. (Vilket är anledningen att jag frågar här).

Jag håller på och animera och rendera en film just nu, jag har hittills kunnat arbeta mig runt olika effekter med hjälp av After Effects, men nu går det inte.
Jag försöker göra ljusbollarna/missilerna man ser i bilden här:
Bild

Själva ljusbollen på missilen kan man lätt skapa i After Effects med optical flares plug-in'en. Men att göra själva 'svansen' efter bollen går ej, detta behöver jag göra i 3ds max.

Någon som har någon idé hur jag kan göra svansen? (Skulle vara najs om någon tom visste hur man gjorde hela missilen i 3ds max).

Tack som fan till den som hjälper! :)

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Inlägg: 11996
Blev medlem: 2003-jun-10 16:27
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Lysande partiklar, hur gör man detta?

Inläggav Paulo Kiefe » 2012-maj-29 17:51

Det är ett långt svar man behöver ge men i korthet kan man säga att du kan skapa missilernas bana och svans med Particle Flow. Du kan även ange i 3ds Max att vissa partiklar eller objekt fungerar som lampor. Glöm inte heller att skapa glow, vilket du kan göra i 3ds Max eller helst i ett compositing-program.


Återgå till "Reactor - Partikelsystem - Dynamik"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster