Sätta ihop frames gjorda i nätverksrendering?

Information om nätverkrenderingstekniker och tips.
BullenIndustriez

Sätta ihop frames gjorda i nätverksrendering?

Inläggav BullenIndustriez » 2007-feb-22 14:02

Tjenna! nu är det så efter mycket trubbel och lärande om nätverksrendering så mötte jag ett nytt problem, hur sätter jag ihop alla bildrutor jag skapat, har läst i 3ds Max Bible och där står det att man skall använda Videopost, men jag förstår inte hur?

tacksam för svar! =)

Användarvisningsbild
petere
Moderator
Kontakt:

Inläggav petere » 2007-feb-22 14:16

Skit i videopost.

Du kan t.ex. öppna dina filer i Rendering -> ramplayer och sen klicka på disketten för att spara ner en okomprimerad AVI. Eller så tror jag man default kan få ut MJPEG (Som den mörka vattenanimationen här )

Annars kan jag rekommendera ett program heter VirtualDUB som sedan kan spara ut filen med vilka codecs som du nu har installerat i ditt system. Dock läser inte VirtualDUB tif-filer insåg jag. Har man filer i fel bildformat för det program man tänkt använda så brukar jag använda IrfanView och File -> Batch Conversion/Rename så kan jag få vilka filformat jag vill i princip samt även skala om och eller lägga på overlaytext och sånt. Mycket bra program.

Om du vill skapa mpeg så kan jag rekommendera tmpgenc.

Det finns ett antal komerciella programvaror också.

Premiere Pro kan göra det, Autodesk Cleaner kan göra det (men då bör man nog ha en okomprimerad AVI först).

-P
“Indeed rays, properly expressed, are not colored.” Design Police!

Användarvisningsbild
Conny
Moderator
Kontakt:

Inläggav Conny » 2007-feb-22 18:25

Jag tycker videopost fungerar bra i ett sånt här fall. Om du inte ska mixa in ljud.

1. Lägg till ett "Input Event". Bläddra till bilderna, kryssa i "Sequence".
2. Lägg in ett "Output Event". Välj var avi:n ska sparas.
3. Klicka på "Execute" (springande gubbe) och ställ in storlek och range.

Conny
Hermelin IT-partner AB <- Sveriges bästa ATC (Autodesk Training Center) -> cad-utbildning.se
Liebe ist für alles da!

Återgå till "Nätverksrendering"