Backburner kinkig med plugins

Information om nätverkrenderingstekniker och tips.
Användarvisningsbild
SvantePanter

Backburner kinkig med plugins

Inläggav SvantePanter » 2007-maj-28 16:52

Kan man få Backburner att bli lite mindre kinkig vad gäller plugins? Den vägrar hjälpa mig med en scen som är gjord med en max som hade en demo av brazil installerad. Det går ju utmärkt att rendera scenen lokalt på min dator, men så fort man skickar till backburner så går det inte.
Chuck Norris can touch MC Hammer.

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2007-maj-28 17:49

Det har att göra med att scenen innehåller delar som refererar till Brazil. Jag tycker att det är jobbigt när det är så. Prova att göra en ny scen och välj merge för att få in alla väsentliga delar. Har du tur så får den nya scenen inga referenser till Brazil.

Annars kan du installera Brazil-demo på varje renderingsdator.

Användarvisningsbild
SvantePanter

Inläggav SvantePanter » 2007-maj-28 22:39

Jag provade att merga, hjälpte inte tyvärr. Eventuellt hängde det med några små möbler med brazil-material...

Jo jag skulle kunna installera Brazil-demot på renderingsdatorn iofs... Men då får man väl nya goa felmeddelanden sen när demot går ut eller nåt. :)

Bara att bita i den sura polygonen antar jag.

Användarvisningsbild
Paulo Kiefe
Administratör
Kontakt:

Inläggav Paulo Kiefe » 2007-maj-29 8:11

Glömde säga att det kanske går att lösa på ett annat mer radikalt sätt. Om du inte är beroende av några speciella maxobjekt, kan du exportera din scen som .3ds-objekt. Belysningen kan du spara ut genom att markera lampor plus kameror och välja save selected. Smäcka ihop allt till en ny Brazil-fri scen och det hela borde lösa sig. :)

Användarvisningsbild
SvantePanter

Inläggav SvantePanter » 2007-maj-29 8:39

Ja det var radikalt!
Jag använder Vray dock, tror det kan bli lite krångligt.
Mitt arbetsflöde ser ut så här: bestämma en vinkel för rendering, skicka till backburner, fortsätta jobba och bestämma en ny vinkel, skicka till backburner osv. Så slipper man sitta och vänta på att färgen skall torka. :)

Återgå till "Nätverksrendering"