BATCH RENDERING

Information om nätverkrenderingstekniker och tips.
Elmnas
Inlägg: 41
Blev medlem: 2006-nov-13 17:48
Ort: daniel
Kontakt:

BATCH RENDERING

Inläggav Elmnas » 2009-aug-24 14:35

Hejsan!
är det möjligt med något program typ att rendera flera balbal.max så dem köas i en typ lista för jag kollade lite på batch rendering men då funkar det så att man renderar ju typ om man har sparat ett preset med inställningar för render dialogrutan och sedan så väljer man kameran, osv. men jag menar att den köar hela filen om ni fattar. vore guld om ni hjälpte mig.
såg vray hade något liknande.

mvh / Daniel.

Användarvisningsbild
petere
Moderator
Inlägg: 4833
Blev medlem: 2004-maj-26 13:03
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: BATCH RENDERING

Inläggav petere » 2009-aug-24 14:37

Du får nog skriva en lite mer utförlig förklaring vad du vill ha gjort. Jag förstod ingenting eftersom dina meningar dessutom är ganska osammanhängande.

-P
“Indeed rays, properly expressed, are not colored.” Design Police!

Elmnas
Inlägg: 41
Blev medlem: 2006-nov-13 17:48
Ort: daniel
Kontakt:

Re: BATCH RENDERING

Inläggav Elmnas » 2009-aug-24 14:39

petere skrev:Du får nog skriva en lite mer utförlig förklaring vad du vill ha gjort. Jag förstod ingenting eftersom dina meningar dessutom är ganska osammanhängande.

-P


sorry skall förklara allt
grejen e jag jobbar på ett företag som har en renderingsfarm men då är allt baserat på linux så jag skall hjälpa dem med ett program som skickar alll renderingsdata till clustret. hjälp mig .

Användarvisningsbild
Swahn_Kung
Moderator
Inlägg: 4337
Blev medlem: 2005-jan-06 2:42
Ort: Göteborg FFS

Re: BATCH RENDERING

Inläggav Swahn_Kung » 2009-aug-24 15:47

Kolla in Backburner.


[EDIT]Sorry, läste det där med Linux.
Är inte säker på om Backburner kan hjälpa dig där...
3dsm-manualen är din vän...

FÖR BÖVELN! TÄNK PÅ SÄRSKRIVNINGEN DIN!
http://skrivihop.se/

Användarvisningsbild
petere
Moderator
Inlägg: 4833
Blev medlem: 2004-maj-26 13:03
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: BATCH RENDERING

Inläggav petere » 2009-aug-24 17:02

Elmnas skrev:sorry skall förklara allt
grejen e jag jobbar på ett företag som har en renderingsfarm men då är allt baserat på linux så jag skall hjälpa dem med ett program som skickar alll renderingsdata till clustret. hjälp mig .


Oj, spännande. Det är inte trivialt det du försöker göra. Kräver att en massa saker fungerar.

Vad jag kan se så har väl inte ens vray någon linux-version?

Kod: Markera allt

System requirements

    * A computer with 3ds Max (Design) 6/7/8/9/2008/2009 or Autodesk VIZ 2005/2006/2007/2008, 32- or 64-bit versions.
    * Windows XP or Windows Vista, 32- or 64-bit versions (64-bit is recommended);
    * Intel Penium IV or compatible processor with SSE2 support (dual Pentium IV or AMD Opteron or later recommended);
    * 128 MB RAM and 350 MB swap minimum - recommended 4 GB or more RAM, 4 GB or more swap file.


Så det kan väl göra det svårt att köra vray på deras linux-maskiner.

Vad är det för renderare du kör? Såg dig prata om vray.

-P
“Indeed rays, properly expressed, are not colored.” Design Police!


Återgå till "Nätverksrendering"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst